Wraz z eksplozją Internetu w ciągu ostatnich dwóch dekad pojawiły się „zawody internetowe”, z których najbardziej znany jest zawód redaktora. Redaktor stron internetowych lub pisarz treści jest odpowiedzialny za pisanie tekstu, który ma być opublikowany na stronach internetowych. Dbają o to, aby tworzone przez nich treści były dokładne, spójne i istotne dla użytkowników Internetu.
Z tego punktu widzenia łatwo jest uwierzyć, że bycie content writerem to praca, którą może wykonywać każdy.
To w dużej mierze prawda! Jednak zostanie dobrym pisarzem wymaga pewnych umiejętności. Nie tylko potrzebujesz zestawu umiejętności, ale także musisz wiedzieć, jakie błędy poważnie szkodzą tworzeniu treści.
Aby uzyskać jasny pogląd na temat pisania stron internetowych, przyjrzyjmy się różnym cechom wymaganym u specjalisty od pisania treści.
Pasja jest kluczem
W każdej działalności biznesowej pasja jest siłą przewodnią udanej kariery. Tworzenie treści tekstowych na potrzeby sieci nie jest wyjątkiem od reguły: content writer musi być cały czas pełen pasji.
I właśnie to odróżnia dobrego pisarza od miernego. Chęć podobania się, przyjemność czytania, radość pisania, wytrwałość itd. Temat, ton, rytm ekspozycji, a nawet odrobina humoru mogą posłużyć jako bodziec do utrzymania uwagi lub przeciwnie – do jej wygaszenia.
Krótko mówiąc, autor treści musi mieć na uwadze, że czytelnicy, którzy otrzymują teksty, chcą czuć, że są one pisane przez prawdziwą osobę.
- Rygor, logika i zdrowy rozsądek
- Bycie pisarzem treści wykracza poza samo pisanie. Wiąże się to zarówno ze zrozumieniem podstaw pisania, jak i umiejętnością zastosowania ich do konkretnych celów każdej marki. Dobry pisarz treści to taki, który wie, jak tworzyć materiały, które osiągają wyniki zgodne ze strategiami marketingowymi danej witryny.
Oczywiste jest więc, że pierwszą umiejętnością, którą należy wyćwiczyć jako content writer, będzie posiadanie minimalnej wiedzy na temat pisania.
Ale co jeszcze jest potrzebne?
Oto lista najważniejszych umiejętności dla web writera:
- Posiadanie gruntownej wiedzy na temat technik pisania.
- Umiejętność prowadzenia badań i dokumentacji.
- Zrozumienie podstawowych zasad SEO.
- Poznaj swoją docelową grupę odbiorców.
- Bądź aktualny i otwarty na zmiany.
- Pisanie stron internetowych – zajęcie, które pozwala zarabiać na życie
W czasach, gdy marketing cyfrowy wydaje się być bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek, publikowanie za wszelką cenę nie jest już odpowiedzią. Tworzenie wysokiej jakości treści to jedyny sposób na uzyskanie wyników dla klientów i utrzymanie ich zaufania do pracy. W ten sposób zadowoleni klienci wracają na stałe i stają się przewodnikami dla innych prospektów.
Stosując wszystkie wymienione powyżej zasady, web writer będzie w stanie wyróżnić się na tle konkurencji i stać się referencją w danej dziedzinie.
Dzięki temu będzie to stałe i rozwijające się źródło dochodu, które wystarczy na życie.
Przecież w pisaniu stron internetowych nie wystarczy pisać bez błędów gramatycznych czy ortograficznych (są do tego internetowe spellchecki). Trzeba też przekazać jakość i pasję. W skrócie copywriting internetowy można podsumować w trzech słowach: pasja, dyscyplina i źródło utrzymania.