Często nie ma technicznej różnicy między blogiem a stroną internetową. Niezależnie od tego, czy już masz stronę, na której prezentujesz informacje na tematy, które Cię pasjonują, czy też, chcesz wezwać użytkownika do działania lub chcesz dokonać zakupów online, z pewnością spotkałeś się z blogiem lub stroną internetową.
Jaki jest sens posiadania bloga?
Dzięki narzędziom do zarządzania treścią (CMS) można projektować strony internetowe bez wiedzy programistycznej. Wystarczy, że znajdziesz temat, ustalisz słowo kluczowe, opracujesz plan treści, napiszesz artykuł i gotowe. Blog ma strukturę sekcji i kategorii. Celem jest, aby blog był aktualizowany regularnie i często, tak aby roboty Google wykryły stałą aktywność i indeksowały Twoje artykuły.
Podobnie jak w przypadku osób prywatnych, blogowanie jest również sposobem dla firm na generowanie ruchu na stronie internetowej, poprawę pozycji w wyszukiwarkach, podkreślenie swojej wiedzy i budowanie lojalności wśród swoich kluczowych odbiorców.
Platformy do blogowania
Blog to platforma, która po prostu daje możliwość publikowania treści redakcyjnych w sieci. Istnieje kilka darmowych platform blogowych, z których najbardziej znane to.
- WordPress
- Bloger
- Medium
- Wix
- Tumblr
- Steemit
Co to jest blog?
Nowy trend, nowy pomysł i nowy środek komunikacji… video blog.
W przeciwieństwie do bloga, vlog to większy nacisk na treść wideo niż sam tekst. Zasięg wideo jest obecnie większy niż treści tekstowych.
To rodzaj pamiętnika dla blogerów, publikują oni swoje opinie o produktach, swoje życie prywatne, swoją pasję, rekomendacje, stanowiska itp. Możliwe jest również mieszanie treści poprzez dodawanie tekstu do filmu w celu jego wzbogacenia.
Jest bardzo prosty w obsłudze, wystarczy dużo kreatywności, aparat fotograficzny lub po prostu smartfon, aby nagrywać swoje filmy, a następnie wrzucać je na vloga. Vlogerzy szeroko wykorzystują kanały YouTube lub Dailymotion, które są darmowe i nie wymagają dużej wiedzy informatycznej. Alternatywnie możesz zaprojektować swój własny vlog za pomocą narzędzi do publikowania i edycji wideo, ale jest to bardziej skomplikowane do skonfigurowania.
Dlaczego warto mieć stronę internetową?
Aby zwiększyć swoje obroty, posiadanie obecności w sieci nie jest już opcją, ale koniecznością. Dla firm strona internetowa stanowi ich tożsamość, pierwszy punkt kontaktu z grupą docelową i między innymi wirtualną wizytówkę. Jest to sposób na rozpowszechnianie dużej ilości informacji przy niskich kosztach.
Cele w sieci są różne:
- widoczność w sieci,
- poprawa wizerunku marki,
- zwiększenie popularności,
- marketing produktów,
- rozwój bazy danych internetowej itp.
Rodzaje stron internetowych
Aby zaprojektować i stworzyć stronę internetową, konieczna jest analiza potrzeb. Musisz również pomyśleć o budżecie i zasobach ludzkich, które jesteś gotowy zainwestować, aby odnieść sukces w komunikacji online. Do dyspozycji masz kilka rodzajów stron internetowych, w zależności od celu Twojej obecności w Internecie i sektora Twojej działalności.
- Strona pokazowa,
- Witryna e-commerce,
- Strona katalogu,
- Strona informacyjna,
- Strona Landing Page,
- Portal informacyjny
- Blog
Różnice między stroną internetową a blogiem
Witryna pokazowa ma charakter statyczny, treść jest zorganizowana za pomocą stron i strony te nie są często aktualizowane. Z kolei blog jest dynamiczny i regularnie aktualizowany. Niektórzy blogerzy publikują nawet kilka nowych artykułów dziennie.
Blogi mogą być integralną częścią strony. Często strona może mieć sekcję bloga, która jest regularnie aktualizowana o nowe treści, aby informować i edukować klientów / odwiedzających.
Możliwe jest użycie WordPressa do stworzenia bloga, ale WordPress może być teraz używany do tworzenia innych typów stron również! Dlatego wiele firm wykorzystuje ten CMS do budowy swojej strony internetowej.
Wszystkie blogi mogą być witrynami lub częścią witryny; ale nie wszystkie witryny mogą być nazywane blogami.
Na przykład MyZalatwimy to witryna WordPress, z kilkoma stronami [usługi, realizacje, o firmie, kontakt] i która zawiera blog wśród swoich zakładek.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Internetem, musisz zadać sobie pytanie, czy zamiast tego powinieneś stworzyć bloga, czy klasyczną stronę internetową.
Która opcja jest lepsza? To zależy od tego, jaki masz cel.
Wiele małych firm posiada tradycyjną stronę internetową, która nie zawiera bloga. Z drugiej strony, wiele organizacji zdaje sobie sprawę z potencjału bloga w swojej strategii marketingowej i dlatego dodaje sekcję bloga do swojej tradycyjnej strony internetowej, aby wygenerować większy ruch.
Nasza agencja marketingowa oferuje tego typu usługi i może zająć się Twoją strategią SEO, aby poprawić Twoje pozycjonowanie w SERPach Google. Wspólnie opracujemy zestaw specyfikacji najlepiej spełniających Twoje potrzeby i zdecydujemy o rodzaju strony internetowej odpowiadającej Twojemu sektorowi działalności.