Strona docelowa: skuteczne narzędzie do konwersji

Każda strona docelowa typu landing page powinna działać jako narzędzie do napędzania użytkowników w kierunku konkretnego działania na stronie.

Jest to zawsze pierwszy element do opracowania i umieszczenia w sieci podczas tworzenia strony internetowej. Musi być jednak prawidłowo skonfigurowany i dostosowany do działalności naszej firmy, tak aby był jak najbardziej efektywny.

Co to jest landing page?

Landing page to specjalnie utworzona strona internetowa, której głównym celem jest konwersja odwiedzających klientów podczas ich wizyty.

To miejsce, w którym lądują odwiedzający po kliknięciu w link Google Ads, social media lub e-mail.

Jest on używany jako dźwignia, która pomaga przekształcić odwiedzającego w potencjalnego klienta. To, co odróżnia landing page od klasycznej strony internetowej, to liczba celów na nim zawartych. Strona internetowa może generować kilka różnych celów, podczas gdy landing page skupia się na jednym celu, zwykle poprzez Call-To-Action (CTA).

Użycie jednego celu na tego typu stronie pomaga poprowadzić klienta do konwersji. Landing pages mogą więc zwiększyć współczynnik konwersji ruchu internetowego podczas kampanii marketingowej, a tym samym obniżyć koszt pozyskania klienta.

Kiedy odwiedzający ląduje na Twoim landing page’u, musi chcieć wykonać proponowaną przez Ciebie akcję, a więc osiągnąć wyznaczony przez Ciebie cel konwersji. Dlatego musisz zoptymalizować doznania użytkownika, aby zmaksymalizować szanse na konwersję.

Cele konwersji

Tunel konwersji, przez który przechodzi Twój użytkownik można podsumować w 6 kluczowych etapach:

  • Faza odkrywania: odwiedzający nie zna Cię i odkrywa Twoją firmę, Twoje usługi lub produkty.
  • Faza ciekawości: użytkownik uświadomił sobie potrzebę lub problem i jest zainteresowany rozwiązaniem, które oferujesz.
  • Faza rozważań: odwiedzający uważa, że Twoje rozwiązanie jest rozwiązaniem jego problemu lub potrzeby.
  • Faza decyzji: Twój użytkownik akceptuje pojęcie projektu i podejmuje decyzję o uwolnieniu budżetu na proponowane rozwiązanie.
  • Faza porównania: użytkownik będzie szukał możliwych alternatyw, porównując Twoją ofertę z ofertą konkurencji.
  • Faza zakupu: użytkownik przystępuje do zakupu oferowanego przez Ciebie rozwiązania.

Konwersja jest zakończona!

Projektując landing pages, musisz mieć świadomość, gdzie w tym tunelu znajduje się Twój użytkownik. Każdy etap jest ważny i nie wolno skracać drogi ryzykując, że nie przekonasz swojego celu. To od Ciebie zależy, czy poznasz drogę swoich odbiorców zgodnie z celem, który przypisujesz swojej kampanii.

W strategiach marketingu tego typu strony są najczęściej wykorzystywane do zaproponowania wymiany z użytkownikiem: treści o wartości interesującej w zamian za informacje o kliencie.

Aby zebrać te informacje, masz do dyspozycji kilka rozwiązań:

  • Rejestracja na wydarzenie takie jak webinarium
  • Wypełnienie formularza w celu zapisania się do newslettera
  • Pobieranie aplikacji
  • Zapisanie się na usługę za pomocą kodu rabatowego
  • Bezpłatna próba platformy, usługi lub narzędzia
  • Tworzenie skutecznego landing page’a

Aby maksymalnie zoptymalizować ten landing page, należy wprowadzić kilka dobrych praktyk. Większość landing page’y, które dobrze konwertują, działają dlatego, że stosują podstawowe elementy w swojej komunikacji.

Struktura landing page’a podkreśla tunel perswazji, a zasady te można wdrożyć niezależnie od rodzaju stawianego celu konwersji i niezależnie od grupy docelowej.

Unikalna propozycja sprzedaży

Unique Selling Proposition (USP) to koncepcja marketingowa, która pozwala pozycjonować się na tle konkurencji.

Koncepcja ta jest definiowana przez 3 odrębne kryteria

  • Propozycja: która jasno wskazuje na swoje korzyści dla konsumentów/kupujących.
  • Unikalność: co odróżnia ją od reszty konkurencji, a więc jest wyjątkowa.
  • Jego siła: reklama musi rozwinąć intensywność, która jest uderzająca i wystarczająco silna, aby przyciągnąć nowych klientów.

Twoja strona docelowa musi komunikować tę USP w sposób mierzalny, aby odwiedzający automatycznie i natychmiast zrozumieli, co czyni Twoją usługę lub produkt wyjątkowymi. Cały bajer Twojej oferty będzie się odbywał poprzez główny nagłówek, Twój nagłówek pomocniczy i Twoje stwierdzenie końcowe.

Nagłówek Twojego lading page

Odwiedzający często polegają na pierwszym wrażeniu, dlatego najlepiej, aby już od pierwszej sekundy nadać im dobry wygląd. Elementem, którego w żadnym wypadku nie należy lekceważyć, jest przyciągająca wzrok wizualizacja (zdjęcie lub wideo). Hero Header to, w języku internetowym, baner o zmiennych wymiarach, który rozciąga się poziomo na górze Twojej strony.

Ten wizualny efekt powinien idealnie pokazywać kontekst użycia Twojego produktu/usługi. Hero Header można przetłumaczyć jako Hero Image, więc umieść bohatera swojej strony na scenie, aby przyciągnąć wzrok i urzec odwiedzających.

Korzyści

Nagłówek Hero i związany z nim efektowny tytuł mają za zadanie wzbudzić ciekawość odwiedzającego. Drugi etap to przekonanie ich do siebie.

Oznacza to przedstawienie wszystkich korzyści i cech Twojej oferty, usługi lub produktu. Zacznij spisywać pozytywne skutki swojej oferty i jej konkretne cechy.

Opracowanie tej wartościowej listy pozwoli Ci przekonać odbiorców i lepiej konwertować.

Dowód społeczny

Czy wiesz, że Twoje otoczenie ma wpływ na Twoje wybory?

Podobnie jest w przypadku zakupu produktu lub usługi. Opinie i rekomendacje użytkowników wpływają na nasze decyzje. Jeśli dwa produkty są równoważne, prawdopodobnie wybierzemy wyżej oceniony z nich, prawda?

Twój landing page powinien wykorzystać to do dalszego przekonywania przyszłych klientów. Oczywiście, trzeba to robić w sposób autentyczny i szczery. Klienci nie lubią oszustów, więc nie udawaj!

Przedstawiaj wideo lub cytaty swoich klientów, loga firm, które Ci zaufały itp.

Cel konwersji

Jak już wcześniej wspomniałem, Twój landing page powinien zawierać tylko jeden cel konwersji. Większość landing page’y jest zbudowana wokół call-to-action (CTA). Może to mieć formę pojedynczego przycisku, który przenosi nas na inną stronę Twojej witryny lub formularza, który wypełniamy bezpośrednio na stronie, aby uzyskać dostęp do oferty.

Istnieje wiele sposobów na sformatowanie tego wezwania do działania, więc wystarczy pamiętać o 3 rzeczach:

  • Używaj języka konwersacyjnego: zapomnij o oklepanym i bezosobowym „Kliknij tutaj”.
  • Formularze powinny być krótkie i nie zapomnij o oświadczeniu o ochronie prywatności, które należy zaznaczyć przed wysłaniem.
  • Przetestuj kilka wersji przed zatwierdzeniem ostatecznej.

Masz teraz wszystkie narzędzia potrzebne do opracowania potężnej strategii marketingu cyfrowego z wykorzystaniem stron docelowych! Wystarczy, że opracujesz swój pomysł i zaczniesz działać!

Chcesz porozmawiać o projektowaniu strony typu landing page dla swojej branży? Porozmawiaj z jednym z naszych ekspertów już teraz.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

Góra strony