Najczęściej popełniane błędy podczas uruchamiania sklepu internetowego

Branża e-commerce przeżywa dziś rozkwit, zwłaszcza dzięki rozwojowi sieci i rozprzestrzenianiu się na całym świecie korona wirusów. Te czynniki znacznie zmieniły sytuację w świecie e-commerce.

Aby być bardziej konkurencyjnym, wiele firm zostało doprowadzonych do zaangażowania się w marketing internetowy. Obecnie przenoszą się do świata cyfrowego, świata pełnego ogromnych możliwości.

Aby rozwijać swój biznes i stworzyć sklep internetowy, który będzie alternatywą dla Twojej firmy w świecie wirtualnym, musisz mieć plan. Wiele firm wpada w pułapkę „déjà vu” i często popełniają błędy, które mogą okazać się zgubne dla ich biznesu. Oto najczęstsze błędy, których należy unikać, aby odnieść sukces.

Brak badań rynkowych

Przed rozpoczęciem przygody ze stronami internetowymi należy poznać stan rynku i przygotować grunt. A to wiąże się ze szczegółową analizą konkurencji, klientów i istniejących produktów lub usług… Trzeba wiedzieć, jak się wyróżnić, by dostarczyć prawdziwą wartość produktów.

Konkurencja

Chodzi o to, by móc wypełnić lukę na rynku i zapewnić ofertę różnorodną w stosunku do tego, co już istnieje. Aby to zrobić, musisz dokładnie zbadać swoich konkurentów, aby dowiedzieć się, co oferują, jakie są ich słabe i mocne strony. Ten mechanizm jest niezbędny do znalezienia swojego miejsca i optymalizacji oferty produktowej lub usługowej.

Klienci

Ważne jest, aby ułożyć swoje działania marketingowe poprzez identyfikację klientów docelowych. W ten sposób Twoje podejście do e-commerce będzie bardzo skuteczne. Dostosowanie swojej oferty do zapotrzebowania jest obecnie koniecznością. Dlatego konieczne jest zidentyfikowanie problemów swoich klientów i dostarczenie im odpowiedniego i trafnego rozwiązania.

Strategia penetracji rynku

Po określeniu swojego celu i przeanalizowaniu ofert konkurencji, będziesz mógł ukierunkować swoje podejście i wyznaczyć etapy strategii. Dzisiejsi użytkownicy sieci są połączeni, bardziej zaawansowani i znacznie bardziej wymagający. Cyfrowy świat może dodać Ci skrzydeł tylko wtedy, gdy jest mądrze wykorzystywany.

Skup się na bezpieczeństwie

Cybersecurity to słowo, które słyszymy coraz częściej. Jest też przedmiotem wielu kontrowersji. Ale dlaczego? Bezpieczeństwo w Internecie odnosi się do bezpieczeństwa danych osobowych, bezpieczeństwa płatności i bezpieczeństwa osobistego.

Musisz zapewnić swoim użytkownikom gwarancje, że są całkowicie bezpieczni, gdy przeglądają Twoją stronę lub dokonują zakupów i transakcji.

Oferowanie rozwiązań w zakresie płatności online

Do niedawna „dostawa do domu i dostawa do firmy były najczęstszymi metodami dostawy przyjętymi przez kupujących online, a ponad 80% z nich zgłosiło korzystanie z tych metod dostawy”, ważne jest, aby zdywersyfikować rozwiązania w zakresie płatności i dostawy, aby zaspokoić zróżnicowane potrzeby użytkowników.

A żeby ściągnąć do swojego sklepu internetowego więcej klientów, musisz sprawić, by proces zamawiania i kupowania był jak najprostszy, za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Pamiętaj, że nie wszyscy Twoi klienci są geniuszami internetowymi.

Zaniedbanie doświadczenia użytkownika

Zasada numer jeden w e-commerce: zadowolony użytkownik to zadowolony klient. Mając to na uwadze, rozważ przyjęcie projektu UX, aby promować wizerunek swojej marki i pokazać swój profesjonalizm i świadomość.

Zwłaszcza strona główna to twoja Arka Noego. Nie przegap swojej szansy na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Przestarzała strona główna wypełniona reklamami, amatorskimi zdjęciami czy zagraconym tekstem może zniszczyć Twoją wiarygodność i będzie odpychać potencjalnych klientów.

Chodzi o estetykę. Zamiast tego postaw na przewiewny, płynny i intuicyjny projekt, który dostosowuje się do różnych formatów nawigacji. To znacznie pobudzi chęć zakupu.

Odkładanie treści na bok

Jest to częsty błąd, który prowadzi do wielu niepowodzeń. Wielu myli treść z tekstem. Treść to cała struktura, to także logo, obraz, wideo… Unikaj używania skomplikowanego i jałowego żargonu, który nie wnosi żadnej wartości. Zwracaj się do swoich użytkowników tak, jakby stali przed Tobą w Twoim sklepie. Postaraj się również zróżnicować opcje kontaktu (telefon, portale społecznościowe, adres e-mail itp.), aby odpowiedzieć na wszystkie pytania internautów i zaspokoić ich chęć wiedzy. Musisz też uważać, aby nie bombardować klientów bezużytecznymi informacjami.

Uszkodzenie wizerunku Twoich produktów i usług

Amatorskie zdjęcia, niepełne karty produktów, mało informacji… to błędy, które zaszkodzą wizerunkowi Twojej marki. Zdjęcia są pierwszym czynnikiem, który uwiedzie Twoich klientów, dlatego muszą być nienaganne, aby podkreślić i pokazać piękno Twoich produktów i usług.

Jeśli chodzi o karty produktów, ich rolą jest zmniejszenie luki między handlem w sieci i w sklepie. Muszą więc odpowiadać na wszystkie możliwe pytania klientów, podając wszystkie niezbędne punkty informacje (wymiary, kolory, ceny, jakość, materiały, rozmiary, funkcje itp.)

Podejmowanie działań w pojedynkę i bez towarzystwa

Wiele osób nie doceniło nakładu pracy i procesu jaki powinien towarzyszyć przy tworzeniu sklepu www, myśląc, że rozpoczęcie cyfrowej transformacji jest łatwe i bezproblemowe. Świat Internetu jest jednak pełen nieprzewidzianych zdarzeń, trudności i zagrożeń, które mogą Cię przytłoczyć, gdy tylko postawisz w nim pierwsze kroki. I tutaj z pomocą przychodzą nasi specjaliści, którzy zrobią wszystko za Ciebie lub doradzą jakich błędów lepiej nie popełniać.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

Góra strony