Kilka wskazówek dla nowych influencerów w 2022/23 r.

Właśnie założyłeś swojego bloga lub chcesz zostać influencerem na jednym z popularnych portali społecznościowych jak Instagram czy Snapchat? Zobacz kilka naszych wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć biznes online w 2022 roku i sięgnąć gwiazd.

„Jakich rad udzieliłabyś komuś, kto chce założyć bloga?”.

Jest to często zadawane pytanie w Internecie. Tak więc, przedstawiamy 7 istotnych wskazówek dla nowych / aspirujących blogerów, którzy chcą zacząć karierę influencera w roku 2022/2023.

1. Zdefiniuj swój cel

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Internetem, właśnie stworzyłeś swojego bloga lub właśnie otworzyłeś swoje konto na Instagramie, zdecydowanie zalecamy, abyś poświęcił czas na określenie, dlaczego to zrobiłeś i jaki jest tego cel.

Jesteś pasjonatem gotowania, przygotowaniem zdrowych posiłków w domu w miarę niskiego budżetu?

Chcesz podzielić się swoją wiedzą finansową z innymi, aby jak najlepiej im doradzić?

Czy jesteś podekscytowana dzieleniem się produktami do makijażu, aby pokazać, które z nich są najlepsze?

Jeśli Twoim celem jest po prostu zarabianie pieniędzy na blogu lub Instagramie, zalecamy rozważenie, czy powinieneś zacząć tworzyć swoje miejsce w mediach społecznościowych. Tak, posiadanie ustalonego followinga na Instagramie i bloga daje możliwość zarabiania pieniędzy.

Są jednak znacznie szybsze sposoby na dodatkowy zarobek (jak wyprowadzanie psów, odsprzedawanie ubrań na Vinted). Bo zanim zgłoszą się do Ciebie marki, by zapłacić Ci za artykuły sponsorowane, żeby przetestować produkty lub zorganizować konkursy, minie trochę czasu, zanim staniesz się znany, i rozpoznawalny.

Nasza rada jest taka, abyś napisał obietnicę swojego bloga lub konta w mediach społecznościowych. Tę obietnicę, tę misję, można powiedzieć, można zachować dla siebie, jako coś prywatnego, albo nawet podzielić się nią z czytelnikami. Zostanie to docenione, ponieważ będziesz pokazywał szczerość, przejrzystość i dzielenie się ze swoją społecznością.

2. Stwórz jasny punkt widzenia

Kiedy już określisz swój cel, pomoże Ci to stworzyć jasny punkt widzenia. Jak strategia redakcyjna. Na przykład, jeśli pasjonuje Cię uroda, to treści, które tworzysz będą dotyczyły urody. Możesz więc zamieszczać zdjęcia, filmy, proste myśli lub cytaty o swoich ulubionych paletach cieni do powiek lub nowych podkładach, które wypróbowałaś. Możesz też napisać o obowiązkowych kosmetykach, z którymi zawsze podróżujesz.

I tak, jeśli tworzysz treści o urodzie, to nie tworzysz i nie udostępniasz treści o jedzeniu czy samochodach (chyba, że celowo chcesz, aby to było częścią Twojej marki). Stworzenie jasnego punktu widzenia pomaga Twoim odbiorcom zrozumieć, jakiego rodzaju treści mogą się po Tobie spodziewać.

Może się to wydawać banalne, ale dzięki temu unikniesz wskakiwania we wszystko, i na wszystko i dzięki temu unikniesz podchodzenia do firm lub agencji z tematami, które Cię interesują.

3. Wybierz kanał odpowiedni dla swojego stylu komunikacji

Polecamy wybrać kanał (blog, YouTube, Twitter, Instagram, Snap), który pasuje do Twojego stylu komunikacji. Jeśli uwielbiasz pisać, to załóż bloga. Jeśli dobrze czujesz się w robieniu zdjęć, może powinieneś założyć Instagram.

Jeśli nie czujesz się komfortowo podczas rozmowy z kamerą, ale chcesz rozmawiać ze swoimi słuchaczami, polecamy rozpoczęcie podcastu.

Jeśli dobrze czujesz się rozmawiając przed kamerą, załóż kanał na YouTube lub nadawaj historie na Instagramie/Snapchacie.

Zastanów się, co według Ciebie sprawia Ci największą radość i pasuje do Twoich mocnych stron. Tworzenie treści może być trudne. Jeśli wybierzesz medium, które nie pasuje do Twojego stylu komunikacji, trudno będzie Ci publikować regularnie i odnaleźć się w tym wszystkim.

4. Odłóż na bok swoje obawy i zrób to.

Robienie zdjęć w miejscach publicznych może być trochę niekomfortowe, tak samo jak mówienie do kamery albo dzielenie się swoimi myślami i uczuciami w sieci. Zwłaszcza, gdy dopiero zaczynasz!

Ale jeśli czytasz ten artykuł, to dlatego, że uważasz, że masz potencjał i chcesz rozpocząć pracę z nowym blogiem lub kontem na Instagramie czy youtube. Trzeba więc odłożyć wszystkie lęki na bok i być pewnym siebie i odważnym. Uwierz w siebie! Na świecie żyje ponad 7 miliardów ludzi. Na pewno znajdą się ludzie, którzy cię nie lubią i tacy, którzy Cię lubią. Ale nie ma znaczenia, czy cię lubią, czy nie, liczy się to, że Ty lubisz to, co robisz.

Jeśli rozmowa o makijażu i dzielenie się swoimi pomysłami na temat produktów online sprawia Ci przyjemność, to proszę bardzo! Jeśli gotowanie zdrowych i ekonomicznych posiłków przynosi Ci radość, to rób to! Jeśli znalezienie najbardziej interesujących miejsc w każdym mieście, które odwiedzasz, czyni cię szczęśliwym, to zrób to!

5. Wyznacz sobie cele na sukces

Ni koniecznie mówiąc o konkretnych wskaźnikach, jak liczba odwiedzających czy obroty, Twój cel sukcesu może być bardziej abstrakcyjny. Na przykład moja idea sukcesu: jeśli pomagam innej osobie tworzyć treści lub odkrywać nowe miejsce, uznajemy to za sukces.

Dla wielu pewnym wyobrażeniem o sukcesie, który jest wystarczająco podzielany, jest liczba ich followersów. Dla innych będzie to liczba miejsc, które odwiedzili i o których napisali bloga lub zamieścili na Instagramie.

To wszystko jest subiektywne i oczywiście od Ciebie zależy, jak to określisz.

6. Tworzenie wartościowych treści

Jeśli chcesz wejść do świata influencerów, musisz koniecznie zaoferować wartościowe treści, które sprawią, że zostaniesz doceniony za swoje walory. Trzeba więc tworzyć treści, ale tylko te wartościowe.

W 2022 roku pojawiają się tysiące, miliony zdjęć kubków z kawą, ładnych budynków, pięknych butów… Każdy jest przyzwyczajony do oglądania tych treści. Jeśli chcesz przykuć uwagę odbiorców i zdobyć prawdziwą publiczność, musisz dodać coś wartościowego i wyjątkowego. Możesz dodać treści których celem jest, zabawianie i edukowanie innych. Wartość to także Twoja osobowość: włóż trochę swojej duszy do swoich publikacji, czy to w słowach, których używasz, czy w rodzaju zdjęć jakie wstawiasz…

7. Nie staraj się być perfekcjonistą i ucz się

Jeśli właśnie uruchomiłeś swój blog lub swój nowy Instagram, są szanse, że robisz wiele rzeczy po raz pierwszy. Ale nie bójcie się! Pewnie orientujesz się, jak robić zdjęcia i filmy. Pewnie zastanawiasz się, jak napisać podpis lub tweeta, albo jak używać hashtagów, jakich, ile, jak pozować przed aparatem…. Nie martw się, będziesz się uczyć w miarę upływu czasu. Możesz słuchać podcastów, oglądać tutoriale wideo, czytać artykuły lub książki o tym, jak budować swoją markę online. Nie zapomnij poprosić o pomoc innych blogerów ze społeczności. A kiedy już osiągniesz sukces i zostaniesz wprowadzony do sfery influencerów, nie wahaj się odwdzięczyć.

Trzeba być cierpliwym wobec siebie, bo uczymy się nowego świata i zostawiamy perfekcjonizm za sobą. Nic nigdy nie będzie idealne. Najważniejsze to stworzyć swój content, opublikować go, zobaczyć, jak reagują Twoi odbiorcy i wyciągnąć wnioski z tego doświadczenia.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

Góra strony