W tym artykule My Załatwimy przygląda się różnicom między logo, logotypem i identyfikatorem.
Kiedy wpadniesz na pomysł, aby stworzyć swój biznes – lub przeprojektować istniejącą już stronę internetową od strony graficznej- logo jest tematem samym w sobie, który wpłynie na Twój branding.
Co to jest logo?
Kiedy ludzie myślą o logo, od razu myślą o logotypie. Logotyp to nazwa firmy, która została zaprojektowana / zapisana w bardzo wizualny sposób. Mogą to być również inicjały firmy. Istniejąca czcionka mogła zostać użyta z mniejszym lub większym stopniem dostosowania. Logotyp może być również zbudowany z figur geometrycznych tworzących litery składające się na nazwę firmy. Do tego dochodzą inne „specyfiki”, jak odstępy między literami, kolory itp.
Nie jest więc obowiązkowe używanie symbolu czy ikony, aby stworzyć dobre logo i taka jest właśnie idea logotypu. Jeśli czcionka jest dobrze dobrana, może być „prosta i skuteczna”.
Typografia staje się wtedy elementem wyróżniającym, kojarzonym z marką. Na myśl przychodzi Disney, z szczególnie charakterystyczną czcionką.
Jakie są zalety logotypów?
- Logotyp jest idealny do rozpoznawania nazwy lub marki
- Daje to nieco bardziej klasyczny i tradycyjny wizerunek
- Pozwala na grę słów
- Może dać jasną informację o marce
- Nie jest prawdopodobne, że zostanie pomylona z inną firmą
Czym jest odznaka (lub logomark)?
Identyfikator – zwany logomarkiem – nie zawiera zwykle nazwy firmy. Jest to bardziej abstrakcyjna forma reprezentacji firmy.
Może, ale nie musi być stosowany w połączeniu z logotypem (obok, na prawo od, pod…) i w zależności od kontekstu stosuje się jedno lub drugie albo oba. Zasady użytkowania są zwykle określone w formie graficznej.
Odznaki pomagają wzmocnić tożsamość marki. Mogą one pomóc konsumentowi w identyfikacji charakteru Twojej firmy, zwłaszcza jeśli identyfikator jest piktogramem lub bardzo sugestywnym projektem. Przykładem może być marka fotograficzna wykorzystująca reprezentację aparatu fotograficznego lub waga dla radcy prawnego.
Identyfikator można łatwo wykorzystać jako element graficzny na przedmiotach, odzieży, a czasem siła identyfikatora jest taka, że jest on bardziej rozpoznawalny niż logotyp: jabłko firmy Apple jest znacznie łatwiejsze do zidentyfikowania niż jej logotyp.
Jakie są zalety odznaki?
Kreatywność i dostosowanie są nieograniczone, czasami obraz mówi o wiele więcej niż kilka słów.
A co z logo?
Logo odnosi się do wszystkich rodzajów emblematów, które mogą reprezentować markę, czyli logotypów i emblematów.
Niektóre loga nie do końca pasują do jednej lub drugiej kategorii, ale są jednym i drugim: zawierają zarówno stylizowany element tekstowy, jak i graficzny.
W zależności od zastosowania znajdziemy albo logotyp, albo identyfikator, albo połączenie tych dwóch elementów.
Pepsi®: po co wybierać, skoro można mieszać logotyp i emblemat?
Projektowanie logo przez naszą agencję marketingową
Tworzymy strony internetowe (wykonujemy również redesign) i jesteśmy w stanie tworzyć loga (oraz projekty graficzne) które są w zakresie naszych usług.
Zakładasz nową firmę i potrzebujesz logo oraz identyfikacji graficznej? Chcesz przeprojektować swoją stronę internetową i logo?
Masz projekt związany ze stronami internetowymi? Skontaktuj się z zespołem My Załatwimy i zachęcamy również do przejrzenia naszych innych usług.