Dzisiaj pokażę Ci dokładnie jak zrobić audyt SEO strony internetowej w 30 minut. Jeśli chcesz zaoszczędzić czas na audycie swojej strony internetowej, ten artykuł pomoże Ci zrobić audyt strony internetowej w 30 minut. Audyt strony internetowej jest jednym z najbardziej kluczowych etapów Search engine optimization. Pozwala on dowiedzieć się, jakie są problemy, z którymi boryka się Twoja strona.
Search engine optimization (SEO) to proces optymalizacji widoczności strony internetowej i marki w wynikach wyszukiwania. Im lepsza pozycja Twojej strony, tym więcej ruchu z wyszukiwarek, co oznacza więcej znaczących leadów dla Twojej firmy. Nie jest jednak łatwo zrozumieć, jak z biegiem czasu zmieniały się algorytmy np. wyszukiwania w Google. Ten wpis poprowadzi Cię przez kroki, które musisz wykonać, aby samodzielnie przeprowadzić audyt SEO strony internetowej.
Większość małych firm nie może sobie pozwolić na wydanie tysięcy złotych na swoją stronę internetową. Muszą trzymać swoje budżety w ryzach. Dlatego należy zatrudnić kogoś, kto może dać ci profesjonalny audyt strony internetowej, która nie spowoduje bankructwa firmy.
Co to jest audyt SEO?
Audyt SEO strony internetowej to dokładna i szczegółowa analiza strony internetowej pod kątem optymalizacji czynników SEO. Jest to ważna procedura, która sprawia, że strona jest przyjazna dla wyszukiwarek, a tym samym zwiększa ranking i ruch w wyszukiwarkach. W celu przeprowadzenia solidnego audytu SEO, ekspert SEO sporządza szczegółowy raport wszystkich elementów strony, które wpływają na ranking wyszukiwarki. Następnie, na podstawie tego raportu, formułowane są zalecenia dotyczące optymalizacji strony.
Celem audytu jest zapewnienie kompleksowego zrozumienia stanu optymalizacji strony internetowej. To czego szukamy to lista kontrolna wszystkich elementów, które składają się na stronę przyjazną dla Google. Obejmuje to optymalizację on-page, meta tagi, strukturę strony, adekwatność treści i tak dalej. Dokładny audyt powinien zawierać zarówno audyty on-page jak i off-page. Elementy on-page to te, które są bezpośrednio widoczne dla wyszukiwarek, jak znaczniki tytułu, meta tagi, obrazy i treść. Elementy off-page to te, które są poza kontrolą właściciela strony, ale nadal wpływają na rankingi wyszukiwarek, jak link building i sygnały z mediów społecznościowych.
Jak więc przeprowadzić audyt SEO strony internetowej w 30 minut?
Aby rozpocząć audyt SEO strony internetowej w 30 minut, należy przede wszystkim określić cel strony internetowej. Czy ma ona służyć reklamie, sprzedaży, czy może ogólnym informacją? Następnie należy sprawdzić zawartość strony internetowej, metadane, on-page SEO, sprawdzić liczbę posiadanych backlinków i ich jakość, sprawdzić obecność w mediach społecznościowych i wreszcie analitykę. Jeśli chcesz przeprowadzić audyt SEO dla swojej strony lub dla kogoś innego, gorąco polecam użycie Website Auditor Pro.
Jeśli miałeś za zadanie zająć się pozycjonowaniem swojej strony firmowej, powinieneś wiedzieć, że może to być bardzo czasochłonny proces. Wymagany czas i wysiłek zależą od wielkości i złożoności strony internetowej, którą poddajesz audytowi. Jeśli Twój audyt obejmuje tylko podstawowe elementy, możesz to zrobić w ciągu 30 minut.
Jeśli jednak chcesz przeprowadzić kompletny audyt, będziesz musiał poświęcić na niego co najmniej kilka godzin. Aby Twoja strona działała lepiej, powinieneś zapoznać się z typowymi błędami, które są często popełniane przez większość właścicieli stron.
Należą do nich:
- nieposiadanie sitemapy.
- używanie tej samej treści na różnych stronach internetowych.
- używanie słów kluczowych, które nie są istotne dla Twojej witryny.
- nieużywanie docelowego słowa kluczowego.
- nieużywanie swojego docelowego słowa kluczowego.
- linkowanie do nieistotnych stron.
- nienadawanie swoim stronom unikalnej treści.
- posiadanie nieistotnych linków.
- brak przejrzystej struktury strony.
- nieposiadanie wysokiej jakości zdjęć.
- brak wysokiej jakości znacznika tytułu.
- brak jakościowego opisu meta.
Warto odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
Czy moja strona używa fraz kluczowych, na które chcę być znaleziony?
Czy są inne frazy kluczowe, których nie używasz, a powinieneś?
Czy informacje zawarte na tej stronie są przekonujące dla mojej grupy docelowej?
Czy na tej stronie są jakieś zduplikowane treści, które mógłbym poprawić?
Czy powinienem rozważyć stworzenie nowych stron z treścią bogatszą o słowa kluczowe?
Co mogę zrobić, aby poprawić wygodę użytkownika?
Jak mogę zwiększyć interaktywność treści?
Audyty treści to także miejsce, w którym dowiadujesz się o swoich odbiorcach, dzięki czemu możesz tworzyć więcej treści, które są angażujące.
Audyt tekstów SEO to proces, który ma na celu upewnienie się, że Twoja strona ma najlepsze możliwe treści. Ponieważ jeśli twoje treści nie są ciekawe, to twoja strategia SEO nie będzie działać. Dlatego bardzo ważne jest, aby przeprowadzić audyt treści, i upewnić się, że jest ona zgodna z założeniami strategii SEO.
Audyt SEO na stronie
On-page SEO to optymalizacja strony internetowej pod kątem lepszych wyników wyszukiwania. On-page SEO skupia się głównie na poprawieniu działania strony, i uczynieniu jej bardziej użyteczną dla użytkowników końcowych oraz dostarczeniu dobrych i istotnych treści dla botów wyszukiwarek.
Techniki On-page SEO obracają się wokół projektowania i tworzenia strony internetowej w sposób przyjazny dla wyszukiwarek. Myśl z perspektywy wyszukiwarki o tym, czego potrzebuje, aby rozpoznać i uszeregować Twoją stronę. Na przykład, zapewnij wyszukiwarkom dobry tytuł i opis, aby mogły zrozumieć Twoją treść. Używaj linków wewnętrznych na swojej stronie, aby uczynić ją przyjazną do indeksowania i poprawić nawigację dla odwiedzających.
Audyt off-page
Audyt Off-page SEO Twojej strony internetowej pomoże Ci ulepszyć Twoją stronę i przenieść ją na wyższy poziom. Głównym celem Off-page SEO jest zwiększenie pozycji strony w SERP poprzez kierowanie ruchu z wyszukiwarek do witryny. Audyt Off-page SEO pomaga zidentyfikować dokładne punkty w witrynie, nad którymi należy pracować, takie jak – zepsute linki, niezoptymalizowany anchor text, linki niskiej jakości, znaczniki alt obrazu, meta tagi, itp. Pomaga również w ogólnej poprawie strony internetowej.
Audyt techniczny SEO
Audyt techniczny SEO jest przeprowadzany w celu zidentyfikowania problemów na Twojej stronie, które uniemożliwiają wyszukiwarkom indeksowanie i wyświetlanie treści na Twoich stronach. Audyt techniczny jest podzielony na trzy główne obszary: indeksowanie, indeksowanie i wyświetlanie. Jest to jedna z najważniejszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla swojej strony i jest to coś, co zrobimy dla każdego klienta.
Lokalny audyt SEO
Audyt lokalnego SEO to sposób na przeanalizowanie konkurencji i sprawdzenie, czy robi coś, czego Ty nie robisz. Nie oznacza to, że kopiujesz ich, ale raczej używasz ich jako standardu do porównania. Aby to zrobić, musisz skopiować adresy URL swoich najlepszych konkurentów i wprowadzić je do ulubionej wyszukiwarki lokalnej. Twoim celem jest, aby zobaczyć, jak są wysoko w rankingu, a następnie określić, co twój konkurent robi dobrze (lub źle). Stamtąd możesz podjąć działania, aby poprawić swoje rankingi i upewnić się, że klienci widzą Cię jako pierwszego.
Lista kontrolna audytu SEO, aby uzyskać więcej ruchu
Nie bez powodu nie ma jednego doskonałego przepisu na genialny audyt SEO.
To ten sam powód, dla którego „najlepsze praktyki SEO” są tak często niespójne.
Oto kompletna lista kontrolna audytu SEO.
Wybierz możliwości link-buildingu
Odkryj potencjalną architekturę informacji
Odkryj i popraw słabą treść
Zidentyfikuj i popraw niepasujące treści
Zbadaj pod kątem optymalizacji słów kluczowych
Popraw metadane
Odkryj optymalizację poprzez aktualizację strony
Przeprowadź analizę prędkości strony
Sprawdź, czy nie ma błędów w witrynie
Przejście z HTTP na HTTPS
Oto lista najlepszych narzędzi do audytu SEO w 2022 roku:
Google Search Console
Google Search Console to świetne narzędzie SEO do monitorowania witryny i statusu indeksu. Jeśli szukasz, jak zrobić audyt strony internetowej w 30 minut, to narzędzie jest najlepsze. Możesz monitorować stan i wydajność witryny, naprawiać błędy indeksowania, zatwierdzać mapę strony i przesyłać nowe adresy URL / strony do indeksowania.
GSC dostarcza informacji na temat ruchu w wyszukiwarce, doświadczeń mobilnych, kliknięć, wyświetleń i pozycji w rankingu, źródeł ruchu organicznego i wielu innych. GSC dostarcza raporty na temat stanu wszystkich zaindeksowanych stron, szacowanego dziennego indeksowania, zaindeksowanych stron, liczby stron zbuforowanych, struktury URL zaindeksowanych stron oraz wyników bogatych w strony (snippety).
Gtmetrix
GTMetrix może spojrzeć na twoją witrynę z różnych perspektyw. Testuje Twoją witrynę zgodnie z wytycznymi Google dla Webmasterów, ale także sprawdza jej mobilną użyteczność i szybkość działania. GTmetrix wydaje również zalecenia, abyś mógł naprawić te problemy. Ogólnie rzecz biorąc, to narzędzie jest bardzo dobrym narzędziem do audytu SEO.
Narzędzie do audytu witryny Semrush
SEMRush to świetne narzędzie SEO do sprawdzania rankingu Google, ale jest nieco bardziej dogłębne niż tylko sprawdzanie rankingów. Jest bardziej nastawiony na marketingowców i ludzi, którzy mają wiele stron do zarządzania. Powiedziałbym, że jest to świetne narzędzie, zwłaszcza jeśli masz większą stronę z wieloma słowami kluczowymi do monitorowania.
Narzędzie Ahrefs Site Audit
Ahrefs jest dobrym narzędziem do audytu SEO, jest również nazywany SEO SpyGlass. Działa w 100% z white hat SEO, zapewniając Ci najbardziej kompleksową i dokładną analizę SEO na rynku. Może powiedzieć ci, jakie problemy on-page SEO ma twoja strona i co musisz zrobić, aby je naprawić.
Wnioski
Audyt SEO strony internetowej to proces sprawdzania SEO Twojej strony, aby zobaczyć, jak dobrze jest ona obecnie zoptymalizowana.