Twitter jest jedną z platform społecznościowych używanych i lubianych przez internautów na całym świecie, szczególnie w Stanach Zjednoczonych ale też i innych krajach.
Zauważyłeś? Twitter jest najczęściej używanym serwisem społecznościowym.
Stworzony w 2006 roku Twitter, poza statusem sieci społecznościowej, jest również platformą zawodową. Twitter to z jednej strony serwis społecznościowy, który pozwala swoim użytkownikom na utrzymywanie kontaktów z różnymi osobami, a z drugiej pozwala markom i celebrytom na ustawienie kampanii reklamowej. Dla zadowolenia swoich użytkowników portal społecznościowy Twitter zaprojektował nową opcję, która ma jeszcze bardziej odróżnić się od konkurencji: przycisk „Edytuj”.
Ta nowa opcja Twittera pozwala użytkownikom edytować tweety, które zostały już opublikowane na platformie, o ile zostały one opublikowane tylko w ciągu ostatnich 30 minut. Twitter oferuje użytkownikom 5 edycji jednego tweeta przy zachowaniu 30-minutowego limitu czasu. Ta nowa opcja Twittera jest jednak dostępna tylko dla niektórych użytkowników.
Twitter Blue
Twitter Blue to miesięczna subskrypcja, która umożliwia aktywnym użytkownikom dostęp do różnych funkcji premium przy zmianie ich kont na Twitterze. Jedną z tych cech Twitter Blue jest artykuł Ad-free. Twitter Blue wykorzystuje różne technologie i pliki cookie, aby poprawić komfort użytkowników i subskrybentów sieci. Aby móc korzystać z tych różnych funkcji, użytkownicy muszą być zalogowani na swoim koncie premium Twitter Blue. Należy pamiętać, że funkcja Artykuły bez reklam jest dostępna tylko dla użytkowników Twittera w Stanach Zjednoczonych.
Zakupu subskrypcji Twitter Blue można dokonać za pośrednictwem wielu aplikacji, a płatność odbywa się na Stripe. Po zakończeniu subskrypcji na Twitterze użytkownik będzie mógł korzystać z usług oferowanych w ramach Twitter Blue na wszystkich platformach, na których jego konto jest połączone. Innymi słowy, jeśli użytkownik ma kilka aktywnych kont na Twitterze, subskrypcja zacznie obowiązywać tylko na tym koncie, na którym dokonano subskrypcji Twitter Blue, aby móc cieszyć się wszystkimi korzyściami. Dla przypomnienia, usługa Twitter Blue jest dostępna tylko w 4 krajach, w tym:
- Australia ;
- Kanada;
- USA;
- Nowa Zelandia.
Cena miesięcznej subskrypcji usługi Twitter Blue wynosi około 5 dolarów. Należy pamiętać, że stawki abonamentowe dla Twitter Blue są ustalane w zależności od regionu. Podczas rejestracji w serwisie Twitter Blue użytkownik zostanie poinformowany o cenie abonamentu z wyświetloną walutą regionalną.
W rzeczywistości Twitter Blue zaoferował właśnie swoim użytkownikom możliwość modyfikowania swoich tweetów w ciągu 30 minut od ich zamieszczenia.
Twitter: przycisk edycji tweeta
Warto przypomnieć, że przycisk edycji tweeta jest od kilku lat najbardziej pożądaną przez użytkowników Twittera funkcją. W tym roku Twitter wreszcie spełnia życzenia użytkowników. Przycisk edycji tweeta jest jednak dostępny tylko dla użytkowników usługi Twitter Blue, czyli płatnej wersji portalu społecznościowego, zarówno na Androida, iOS, jak i poprzez przeglądarkę.
Ta wersja Twittera jest uprawniona tylko w 4 ściśle określonych krajach, takich jak Nowa Zelandia, Kanada, Australia i Stany Zjednoczone. Twitter nie ujawnił jeszcze, czy przycisk edycji treści pozostanie wyłącznie w subskrypcji Twitter Blue, czy też zostanie rozszerzony na wszystkich użytkowników serwisu społecznościowego. W lipcu firma podniosła cenę abonamentu Twitter Blue i wszyscy jej użytkownicy to skrytykowali.
Powody, dla których Twitter dodał przycisk „Edytuj”
Użytkownicy portalu społecznościowego Twitter konsekwentnie apelowali o dodanie przycisku umożliwiającego edycję tweetów po ich publikacji. Rzeczywiście, użytkownicy zawsze chcieli mieć dostęp do swojego postu na wypadek, gdyby pojawiły się w nim literówki.
W efekcie Elon Musk, który niedawno awansował na jednego z dyrektorów zarządu Twittera, opowiedział się za dodaniem do Twittera przycisku „Edytuj”, podobnie jak wielu użytkowników. Od kwietnia Elon Musk prowadzi na Twitterze ankietę, w której prosi użytkowników o głosowanie (za lub przeciw) dodaniu przycisku edycji tweeta. Tweet po retweecie, w tym z udziałem CEO Twittera, opinia internautów skupiła się na „za” w sprawie dodania na platformie przycisku do edycji tweeta (prawie) jednogłośnie. Stąd powód powstania nowej funkcji Twittera.