Jeśli jeszcze nie odkryłeś wartości Pinteresta lub wciąż wahasz się, czy wziąć się za niego, ten artykuł powinien pomóc Ci podjąć decyzję: Pinterest to kopalnia złota, zwłaszcza dla profesjonalistów. Wyjaśniamy, jak w kilku kliknięciach założyć profesjonalne konto, ale też, dlaczego.
Pinterest, historia i zasady
Pinterest powstał w 2010 roku, to amerykańskie dzieło Bena Silbermanna, Paula Sciarry i Evana Sharpa. Sieć opiera się na obrazach i zdjęciach sklasyfikowanych w wielu kategoriach.
Nazwę platformy można przetłumaczyć dosłownie, aby zrozumieć zasadę działania: „Pin” dla pinningu i „Interest” dla zainteresowań.
Dokładniej: użytkownicy mogą tworzyć kolekcje obrazów poprzez przycisk „pin it” podczas przeglądania zewnętrznej strony lub poprzez przesyłanie do serwisu. Kliknięcie dodaje zdjęcia do folderów tematycznych.
Zakładając konto, wybiera się kilka tematów związanych z zainteresowaniami. Podczas przeglądania swojego news feedu, platforma będzie sugerować treści, które mogą Cię zainteresować. Podobnie jak w innych sieciach społecznościowych, możesz śledzić inne konta i być śledzonym w zamian.
Możesz wybrać, aby pokazać swoje piny społeczności lub zachować prywatność swoich treści.
Kiedy tworzysz pina, możesz dodać tytuł, podpis i link docelowy. Jest to świetny sposób na wygenerowanie ruchu…
Tworzenie pinów na Pinterest
Na Pinterest przychodzisz dla siebie i po inspirację, gdzie niektóre portale społecznościowe są bardzo skoncentrowane na sobie.
Tematy, które najbardziej się wyróżniają to:
- Dekoracja
- Beauty
- Podróż
- Moda
- Technologia
- Kuchnia
Z biegiem lat platforma społecznościowa rozszerzyła się na wszystkie języki. W Polsce Pinterest pojawił się 18 grudnia 2013 roku.
W 2015 roku pojawiła się opcja zakupu, a w 2016 roku to pinezki sponsorowane.
Pinterest wchodzi na giełdę w 2019 roku.
Pod koniec listopada 2021 roku strona miała prawie 447 milionów miesięcznych aktywnych użytkowników na całym świecie; liczba, która w ostatnich latach tylko wzrastała.
Kim są użytkownicy Pinteresta?
60% z nich to kobiety! Ale ostatnio nowych użytkowników jest prawie tyle samo mężczyzn co kobiet.
93% użytkowników Pinteresta przychodzi po inspirację przed dokonaniem zakupu, co czyni go niesamowitą wizytówką dla marek! Jak wspomniano wcześniej, jest to główny generator ruchu i wyszukiwarka: narzędzie biznesowe, które tylko pomaga rosnąć.
Z biegiem lat narzędzie to stało się bardziej profesjonalne i firmy zaczęły się nim poważnie interesować.
Pinterest dla profesjonalistów
Założenie profesjonalnego konta na Pinterest jest bezpłatne.
Konta profesjonalne przeznaczone są dla firm / marek / sklepów (itp.) oraz wszystkich stron internetowych. Wersja pro oferuje więcej funkcji niż wersja klasyczna, zwłaszcza w zakresie prezentacji, która zawiera m.in.
- Adres URL strony internetowej
- Liczba miesięcznych odwiedzających
- Zlepek pinezek na okładce
- Nazwa konta w dużym rozmiarze
- Opis działalności
- Tabele na pierwszej stronie
- Pinezki na okładce dają odwiedzającym bezpośredni wgląd w zawartość konta.
Ujęcie profilu Myzalatwimy na Pinterest
Ponieważ wyzwaniem jest przyciągnięcie użytkowników, publikacja pinów jest szczególnie strategiczna i należy zadbać o dobór jakościowych wizualizacji, pomyśleć o odpowiednich słowach kluczowych i hashtagach.
Kolejną zaletą jest dostęp do statystyk: Pinterest Analytics. Liczba kliknięć, najlepsze piny, profil odwiedzającego, liczba kliknięć w Twoją stronę… Jest tu wiele cennych danych, dzięki którym każdego dnia możesz oferować lepsze treści.
Możliwe jest również aktywowanie pinów wzbogaconych; pinów, które zawierają więcej funkcji i informacji niż klasyczne piny. Można je znaleźć w różnych formatach i z różnymi informacjami z nimi związanymi:
- Pozycje: tytuł pozycji, nazwa strony i opis
- Produkty: strona z cenami i sprzedażą
- Przepisy: lista składników i czas przygotowania
- Wnioski: propozycja bezpośredniego pobrania wniosku
Wreszcie możliwe jest tworzenie pinów sponsorowanych, podobnie jak postów sponsorowanych na Facebooku i Instagramie.
Jak założyć profesjonalne konto na Pinterest?
Konto zawodowe można założyć na dwa sposoby:
Jeśli nie masz konta na Pinterest
Jeśli masz już konto
Tworzenie profesjonalnego konta na Pinterest, gdy nie masz konta
Trzeba wejść na dedykowaną stronę: https://business.pinterest.com/pl/
Wypełnij dane biznesowe na Pinterest i rozpocznij proces rejestracji: będziesz prowadzony przez konfigurację poprzez wypełnienie wymaganych informacji.
Przejście z klasycznego na profesjonalne konto na Pintereście
Za pomocą kilku kliknięć możesz dokonać zmiany:
- Kliknij na 3 kropki w prawym górnym rogu konta
- Zmiana ustawień
- Ustawienia konta
- Wybierz „Przełącz się na konto profesjonalne”. Zachowasz swoje tablice i piny, ale Twoje konto stanie się wyłącznie kontem biznesowym.
- Menu konta biznesowego Pinterest
Jeśli jeszcze nie jesteś na Pintereście, to zapewne ten artykuł zwrócił Twoją uwagę na bogactwo tej platformy społecznościowej.
One comment
Kamil
2023-01-10 at 20:18
Bardzo przydatny artykuł, fajnie się go czyta i zawiera ciekawe informacje oby tak dalej.