Jak mogę usunąć nieprawdziwą recenzję z Google?

Obecnie nie ma „niezawodnych” metod na trwałe usunięcie recenzji w Google. Wyszukiwarka preferuje wyświetlanie wszystkich informacji o Twojej firmie, ponieważ uważa je za przydatne dla swoich użytkowników.

Nie oznacza to jednak, że nie można zrobić czegoś z negatywnymi recenzjami, zwłaszcza fałszywymi, np. szkalującymi Twoją firmę.

Wszystkie recenzje są ważne, nawet te fałszywe!

Posiadanie referencji klientów to coś, co generuje zwiększoną widoczność w sieci, niezależnie od treści. W rzeczywistości, niezależnie od tego, czy recenzja jest pozytywna czy negatywna, nie wpływa to na SEO Twojej firmy. Opinie klientów są przydatną informacją, dzięki której można dowiedzieć się o ich zainteresowaniu Twoimi produktami lub usługami.

Google ma tendencję do klasyfikowania wpisu Google My Business z dużą liczbą recenzji (pozytywnych lub negatywnych).

Dzięki tym recenzją będziesz miał okazję odkryć zarówno mocne, jak i słabe strony swojej oferty. Z tego powodu należy przykładać dużą wagę do wszelkiego rodzaju opinii. Czy są one pozytywne, czy negatywne, czy nawet neutralne, recenzje są zawsze najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, jak wpływa to na zadowolenie Twoich klientów.

Nie należy też wpadać w panikę na myśl o negatywnych recenzjach, bo prędzej czy później trzeba będzie się zmierzyć z niezadowolonym klientem. Jest to coś, co jest nieuniknione dla każdej firmy, więc, jeśli otrzymasz złe recenzje, powinieneś odpowiedzieć na nie również.

Jak najlepiej wykorzystać negatywną recenzję

Kiedy otrzymujesz negatywną opinie, ważne jest, abyś zachował spokój, działał profesjonalnie i widział pozytywną stronę sytuacji. Potraktuj krytykę jako okazję do poprawy, zamiast martwić się o usunięcie negatywnej recenzji w Google. Bądź świadomy, że jeśli klient nie wyrazi swojego niezadowolenia, nigdy nie będziesz świadomy niedociągnięć w swojej firmie.

Recenzja od klienta może być interesująca, ponieważ poświęcił on czas, aby podejść do Ciebie i wyrazić swoją opinię. Pamiętaj, że klient jest Twoim głównym celem, więc pokaż, że naprawdę bierzesz pod uwagę jego zdanie.

Na koniec pamiętaj, że zawsze będą firmy gorsze lub lepsze od innych. Wraz ze wzrostem konkurencji w wielu sektorach, ważne jest zapewnienie doskonałej obsługi klienta wszystkim użytkownikom.

Usuwanie recenzji w Google My Business

Jak wspomniano wyżej, lepiej radzić sobie z krytyką i odpowiadać na recenzje swoich klientów, niż chować głowę w piasek. Niemniej jednak, ciąg negatywnych recenzji w Google wpłynie na Twoją e-reputację w wyszukiwarce. Może też wzbudzić nieufność u Twoich potencjalnych klientów.

Aby temu zaradzić, możliwe jest usunięcie niektórych negatywnych recenzji za pośrednictwem Google My Business, jeśli podejrzewasz, że są one fałszywe. W takim przypadku należy udowodnić Google, że recenzja narusza warunki użytkowania Google lub prawo krajowe w danym kraju, na przykład Polskie prawo dotyczące zniesławienia. Recenzję można wtedy usunąć z listy komentarzy.

Zanim to zrobisz, spróbuj skontaktować się z klientem, który zostawił złą recenzję. Najważniejsze, że problem został rozwiązany w oczach innych klientów. Jeśli jesteś przekonany, że to fałszywa recenzja, oznacz ją jako taką na swoim koncie Google My Business. Gdy osoba odpowiedzialna za Google skontaktuje się z Tobą w tej sprawie, pamiętaj, aby mieć pod ręką wszystkie informacje, które świadczą o tym, że recenzja jest nieprawdziwa.

Treści zabronione i ograniczone przez Google

Dla przypomnienia, poniżej znajduje się lista typów recenzji, które są zabronione przez Google, a więc recenzji, których usunięcia możesz zażądać:

Spam i fałszywe treści

Zawartość poza tematyczna

Treść zastrzeżona

Treść niezgodna z prawem

Treści terrorystyczne

Treści o charakterze seksualnym

Szokująca treść

Niebezpieczne i poniżające treści

Kradzież tożsamości

Konflikt interesów

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

Góra strony