Jak dodać sieci społecznościowe do swojej witryny WordPress?

Często słyszymy to pytanie od naszych klientów: „Jak umieścić media społecznościowe na mojej stronie internetowej WordPress?”.

Pierwszym krokiem jest określenie, czego naprawdę chce klient:

  • Aby pod ich wpisami na blogu była opcja udostępniania.
  • Aby mieć linki do swoich sieci społecznościowych w nagłówku lub stopce swojej strony?
  • W tym artykule wyjaśniamy, jak należy postępować, dla tych 3 sytuacji.

Jak dodać opcję udostępniania na portalach społecznościowych pod swoimi wpisami na blogu?

To jest ta mała opcja:

Przyciski udostępniania mediów społecznościowych na stronie np. artykułu.

Można go znaleźć na początku lub na końcu artykułu i możliwe jest znalezienie tylu przycisków udostępniania, ile życzy sobie klient. Ogólnie rzecz biorąc, można znaleźć udostępnianie na Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest itd. Jest też link do podzielenia się treścią ze znajomym, na przykład przez e-mail.

Przyciski te znajdują się również na stronach e-commerce, pod produktami, a czasem na stronach archiwum.

Za pomocą 2 kliknięć można udostępnić artykuł i dodać komentarz powiązany z tym udostępnieniem.

Jak mogę zintegrować ten system udostępniania na mojej stronie?

Aby zaoferować opcję „Udostępnij ten post”, jest to dość proste, aby użyć wtyczki WordPress. Jest ich kilka, np.

Easy Social Share: szczególnie kompletne narzędzie, jego cena jest również argumentem (20 dolarów); jedyną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że jest trochę skomplikowane w konfiguracji, co jest w dużej mierze rekompensowane przez moc wtyczki.

Shareholic: początkujący mogą czuć się nieco przytłoczeni ilością funkcji, ale czy to naprawdę wada? Kompletna i potężna wtyczka, brak wpływu na czas ładowania, opcja RGPD i ustawienia SEO, to tylko klika z opcji.

Social Media Share Buttons Popup & Pop Up Social Sharing Icons: długa nazwa dla wtyczki, która jest intuicyjna i szczególnie dostosowana do Twoich potrzeb.

Darmowa wersja daje dobry przegląd, ale wersja premium szybko okaże się przydatna.

Jak zainstalować wtyczkę społecznościową na swojej stronie internetowej WordPress?

Czym jest ściana społeczościowa?

Jest to przestrzeń na stronie internetowej, gdzie zamieszczane są publikacje z różnych portali społecznościowych. Istnieje możliwość wyboru wybranych przez siebie sieci i doboru najistotniejszych dla odwiedzających publikacji.

Zamieszczone publikacje będą kreowały nowy ruch w kierunku danych platform społecznościowych. To narzędzie daje Ci możliwość wzrostu Twojej społeczności posiadania nowych osób lubiących stronę, śledzących ją. Jednocześnie zwiększa zaangażowanie na publikacjach: poprzez dodatkowe polubienia i komentarze, które może wygenerować.

Wreszcie, Social Wall prezentuje dodatkowe treści o wysokiej wartości, które sprawią, że Twoi goście spędzą więcej czasu na stronie.

Jak stworzyć Social Wall na mojej witrynie WordPress?

Istnieje kilka wtyczek, które umożliwiają przesyłanie postów z mediów społecznościowych do witryny.

W My Załatwimy regularnie używamy wtyczki Flow-Flow, gdy mamy taką potrzebę podczas tworzenia lub przeprojektowywania strony internetowej.

Darmowa wersja wtyczki umożliwia dostęp do publikacji z Facebooka, Instagrama i Twittera.

Aby importować publikacje z Pinteresta, YouTube’a, Flickra, Vimeo, Tumblra (między innymi, a zwłaszcza ogólnie z kanałów RSS), trzeba będzie uzyskać dostęp do wersji płatnej, za 39 dolarów miesięcznie.

Istnieje wiele innych wtyczek do implementacji tego typu funkcjonalności na stronie WordPress. Wspomniana wcześniej wtyczka Easy Social Share oferuje również funkcję Social Wall!

Zintegruj linki do swoich sieci społecznościowych w nagłówku lub stopce swojej witryny WordPress. Wśród strategicznych miejsc do zaproponowania linków do swoich sieci społecznościowych: nagłówek i stopka.

Szablony WordPress zazwyczaj oferują tę opcję domyślnie.

Wystarczy, że przejdziesz do opcji motywu, gdzie znajdziesz zakładkę umożliwiającą konfigurację sieci społecznościowych.

Opcje motywu WordPress z sieciami społecznościowymi

Jeśli motyw nie zapewnia tej opcji, zawsze można zainstalować rozszerzenie, aby temu zaradzić.

Jest ich kilka, takich jak: Simple Social Icons, Social Media Feather, Social Contact Display,…

Stawianie na sieci społecznościowe – tak, ale które?

Słowo wyjaśnienia: ilość nie jest synonimem jakości. Warto wybrać najbardziej adekwatne dla swojej działalności sieci społecznościowe i nie zalewać użytkownika zbyt dużą ilością przycisków.

Zatem, które portale społecznościowe wybrać?

Wszystko zależy od celów firmy i sprzedawanych przez nią produktów lub usług.

Skorzystajmy z tego artykułu, aby zrobić podsumowanie głównych sieci społecznościowych i ich wykorzystania:

Facebook: To od wielu lat lider wśród serwisów społecznościowych, choć od pewnego czasu traci impet, ze względu na wyjątkowo kapryśny algorytm… Skupia większość użytkowników, wszystkich typów, wiekowych (stronią od niego niemniej jednak najmłodsi), klas społecznych etc., co czyni go istotną bazą marketingową.

Instagram: to sieć wizerunkowa, polega na publikacji zdjęć i filmów w różnych formatach, posty, rolki, stories, live… To idealna platforma do tworzenia społeczności i wzmacniania wizerunku swojej marki. Podobnie jak Facebook, statystyki są bardzo ciekawym atutem.

LinkedIn: Profesjonalna platforma! Jest to idealne narzędzie do komunikacji z profesjonalnym odbiorcą: współpracownikami, klientami, potencjalnymi klientami, partnerami… Możesz komunikować się jako osoba z osobistą stroną lub jako firma z dedykowaną stroną.

Twitter: Jest to sieć szczególnie przystosowana do monitorowania i dzielenia się informacjami w czasie rzeczywistym (np. sport, dziennikarstwo, polityka itp.).

Retweety mogą być ważnym wektorem widoczności.

Pinterest: Sieć inspiracji z definicji, aby znaleźć pomysły przed zakupem! To duży showcase, który pozwala na dzielenie się, poprzez obrazy (i wideo), treściami dotyczącymi takich sektorów jak podróże, majsterkowanie, moda, dekoracje, architektura… Piny linkują do zewnętrznych stron, co jest dobrym sposobem na przyciągnięcie ruchu do Twojej strony.

YouTube: Platforma wideo. Konkurencja jest bardzo duża. Aby się wyróżnić, należy zadbać o tworzenie treści i wcześniej określić prawdziwą strategię!

Zidentyfikowałeś potrzebę związaną z sieciami społecznościowymi na swojej stronie internetowej WordPress i szukasz usługodawcy zdolnego do wsparcia? Nie wahaj się skontaktować z ekspertami naszej agencji marketingowej.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

Góra strony