Google kontra Reklama na Facebooku: czyli droga do rozwoju biznesu?

Przez długi czas, osoby z branży uważali Facebook i Google AdWords za przeciwników. To długoletnia rywalizacja między Facebookiem i Google, które przedstawiały surowe dowody na to, że oba giganty były bezpośrednimi konkurentami, być może gotowi przejść każdy kilometr, aby zdobyć rynek. Mając to na uwadze, marketerzy musieli podejmować trudne decyzje dotyczące najlepszej platformy dla swoich celów marketingowych.

Jakiś czas temu, firmy wykorzystały korzyści z reklamy w Facebook i Google Ads, aby uzyskać maksymalną widoczność, poprawę sprzedaży i wysokiej rentowności dla swoich klientów. Mogą one dostosowywać się do różnych wyzwań i liczyć na pomoc w dostosowaniu się do poszczególnych platform w zgodzie z warunkami firm reklamowych. Podczas gdy dwie platformy posiadają ogromny potencjał dla marketerów internetowych, trzeba wiedzieć, jak każdy z nich działa, aby najlepiej spreparować swoje strategie marketingowe.

Zastanawiasz się, dlaczego nasilają się rozmowy na temat Facebook i Google adds? Badania pokazują, że około 2 miliardy ludzi odwiedza Facebook miesięcznie przyciągając więcej niż 3 miliony reklamodawców, natomiast Google generuje więcej niż 3,5 miliardów wyszukiwań dziennie. Podczas gdy nie ma oficjalnego raportu na temat liczby reklamodawców na platformie Google, szacowano ją w granicach 4 mln w roku 2015.

W 2016 roku obie firmy zgarnęły 80% wszystkich wydatków na reklamę, przy czym w 2016 roku Facebook zwiększył liczbę reklamodawców o 50%. Sieć mediów społecznościowych stanowiła 65% wszystkich dochodów z mediów społecznościowych ze względu na możliwości targetowania sieci, zwiększone oraz mobilne zaangażowanie. Na innym froncie Google osiągnęło 17% wzrostu przychodów z reklam przypisywany głównie nowym formatom zakupowym, rozbudowanym gadżetom mobilnym i ciągle zmieniającym się algorytmom. Zanim wskoczysz w ten wir, musisz poznać różnice między reklamą na Facebooku i Google.

Google AdWords (ang.)

Powszechnie znana jako płatna reklama, Google AdWords pozostaje najbardziej popularnym narzędziem reklamowym PPC na całym świecie. Metoda przyciąga za sobą kierowanie konkretnych słów kluczowych podczas korzystania z reklamy opartej na tekście, aby przekazać swoją treść podczas przyciągania nowych klientów. W prostych słowach, reklamodawcy używają słów kluczowych w nadziei, że wprowadzone informacje pojawiają się na szczycie wyników wyszukiwania. Koszt tej metody zależy od liczby kliknięć, stąd nazwa pay per click ads. W związku z tym użytkownicy płacą za możliwość generowania nowych kanałów i przechwytywania nowych klientów w oparciu o docelowe słowa kluczowe, których używają w wyszukiwarce.

Reklama na Facebooku

Znany również jako płatne reklamy społecznościowe, metoda pociąga za sobą emisję reklam za pośrednictwem mediów społecznych. Stosunkowo nowy na arenie marketingowej, ale być może najbardziej obiecujące dla tych z segmentu klienteli. Strona prowadzi do liczby miesięcznych aktywnych użytkowników stąd bardzo konkurencyjne, jeśli chodzi o zabezpieczenie przestrzeni reklamowej. Podczas gdy dwie platformy przypominają fakt, że zarówno używanie social mediów do promowania firm, jak i płatne wyszukiwanie pozwala firmom znaleźć klientów.

Cel biznesowy

Niezależnie od działalności jaką prowadzisz, musisz mieć ważny powód, dlaczego chcesz reklamować swoje produkty lub firmę. Być może patrząc na poprawę świadomości, w pozyskiwaniu klienta, zwiększenie sprzedaży lub prowokując użytkowników do zaangażowania się w swoje produkty. Wybór platformy będzie zależeć wyłącznie od dokładnego celu, który musisz przeprowadzić przez Google Ads. Z ogromnej istniejącej opcji kampanii reklamowych, Facebook jest uważany za wszechstronny z dwóch powodów. Najlepiej nadaje się do kampanii marketingowych w każdej chwili chcą prowadzić zaangażowanie, zwiększenie świadomości marki, jak również promować nadchodzące wydarzenia. Na innym froncie, reklamy Google wydają się brać przewagę, gdy trzeba zdobyć kanały i poprawić sprzedaż.

Poziom widoczności produktu

Jeśli Twoja kampania marketingowa nie ma wpływu na całkowity przychód ze sprzedaży, może to być czas na przemyślenie strategii. Reklamy Google będą działać tylko wtedy, gdy ludzie zaczną wykonywać zapytania związane z docelowymi słowami kluczowymi. Użytkownicy Facebooka znajdą Twoje produkty, zaczną je przeglądać i jak przyjdzie czas zaczną pytać o produkt. Nikt nie loguje się do mediów społecznościowych z chęci znalezienia produktów stąd konieczność kierowania nabywców za pomocą reklam Google.

Reklamy na Facebooku są najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz po prostu stworzyć świadomość, która często stanowi podstawę do zapytań Google, które prowadzą do zakupu. Często jest to platforma, gdzie potencjalni klienci tworzą opinię na temat marek. Na innym froncie, użytkownicy Google prawdopodobnie zobaczą inne reklamy od konkurentów, gdy dokonają zapytania. Jeśli twój produkt lub usługa nie ma przekonujących atrybutów, aby wymusić zakup, to musisz się zastanowić co jest nie tak. Świadomość marki, zaufanie i tożsamość to istotne elementy dla Ciebie, aby odnieść sukces w Google ads.

Typ produktu

Jeśli chodzi o zapytania online, ludzie szukają odpowiedzi na problemy, które już zidentyfikowali. W innych przypadkach będą stawiać pytania, aby dowiedzieć się więcej o konkretnym produkcie, który przykuł ich uwagę na innej platformie. Jeśli właśnie uruchomiłeś unikalny produkt, są szanse, że nikt go nie zna, stąd brak wyszukiwań związanych z tym produktem. Chociaż można kierować na konkretne słowa kluczowe, nie oczekują znacznej sprzedaży. To, kiedy zwrócisz się do reklam na Facebooku, aby zapewnić początkowy interaktywny interfejs między klientami i produktem. Jakby nie patrzeć, wizualnie atrakcyjne reklamy mają tendencję do pracy najlepiej na Facebooku, a Google jest ze względu na tekstowe formaty przewidziane przez wyszukiwarkę.

Budżet

Ze zwiększonym apetytem na konsumpcję przestrzeni reklamowej online, firmy znalazły się w trudnej sytuacji do konkurowania o ograniczone przestrzenie dostępne na Facebooku i Google. Jest prawie niemożliwe, aby utrzymać dobrze naoliwioną kampanię przez kilka tygodni bez spadku poniżej konkurencji na dzień lub dwa. To nie jest jedyny problem, koszt reklamy poszedł w górę, i nie ma oznak, że będzie niższy, ze względu na liczbę klientów dokonujących zakupów online.

Grupa docelowa

W przeciwieństwie do AdWords, Facebook oferuje wyjątkowo szczegółową alternatywę targetowania dzięki ogromnej bazie użytkowników. Podczas gdy Google może pochwalić się liczbą użytkowników dzienną, sieć społecznościowa dostarcza nieco szczegółowych informacji o użytkownikach, którzy pomagają marketerom kierować się na konkretną grupę demograficzną. Bez konkretnej demografii w umyśle, można znaleźć się na celowniku niewłaściwej publiczności lub raczej podejmowania ogólnych informacji, które nie odwołują się do konkretnej klienteli.

Marketerzy mogą zatem wybrać grupę docelową w oparciu o konkretne czynniki, takie jak stan cywilny, wiek, płeć, zainteresowania, zawód, kwalifikacje akademickie i lokalizacje geograficzne. Z drugiej strony, AdWords prezentuje swoje reklamy każdemu, kto lubi ogólne wyszukiwania, stąd nie ma ograniczeń na poziomie widoczności marki. Niemniej jednak, kliknięcie na Google AdWords kieruje użytkowników do strony docelowej, gdzie projekt strony, branding i ładna strona mają stworzyć pierwsze wrażenie dla użytkowników.

Co do tego, czy jest zwycięzca między dwoma gigantami pozostaje wielką debatą, która nie może się skończyć tutaj. Utrzymują monopol reklamy online, którego trend pozostaje nieprzewidywalny w ciągle zmieniającym się środowisku biznesowym. Podczas gdy Facebook może brzmieć atrakcyjnie na różnych frontach, niektórzy mogą uznać za przydatne, aby zrobić to z AdWords dla swoich marek. Jeśli masz wystarczająco dużo pieniędzy, możesz rozważyć prowadzenie kampanii na obu platformach, które zamiast tego będą działać w sposób komplementarny.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

Góra strony