Właśnie zakupiłeś nazwę domeny dla swojej strony. Nie zatrzymuj się na tym! Aby wzmocnić swoją pozycję, często niezbędne jest przejęcie innych nazw domen.
Oczywiście zakup wielu nazw domen zawierających strategiczne słowa kluczowe nie ma bezpośredniego wpływu na odnoszenie się do Twojej strony. W rzeczywistości niewielu użytkowników Internetu bezpośrednio wpisuje słowo kluczowe, po którym następuje nazwa domeny w przeglądarce, aby zobaczyć, dokąd ich ona prowadzi. Wolą szukać słów kluczowych w wyszukiwarkach.
Zakup kilku nazw domen ma jednak dwa główne powody:
ochronę Twojej marki i uniemożliwienie Twoim konkurentom wykorzystania dla własnej nazwy domeny słów kluczowych, które są istotne dla Twojego biznesu. Sprowadza się to do zbudowania prawdziwego „muru” wokół Twojej marki, aby ograniczyć wpływ pojawienia się nowego konkurenta.
Strategiczne nazwy domen
O ile często myślimy o rozszerzeniach .pl lub .com, to często pomijamy ich warianty: .net, .org, .biz lub .eu, .online itp. To luka, w którą może wbić się konkurencja.
Kolejnym punktem, którego nie należy pomijać, jest wybór głównych słów kluczowych w nazwie domeny. Powód w posiadaniu kilku nazw domen złożonych ze strategicznych słów kluczowych jest przede wszystkim defensywny. Chodzi o to, aby maksymalnie zamknąć obwód wokół swojej działalności, aby uniemożliwić konkurencji korzystanie z tych nazw domen. Rzeczywiście, obecność ważnych słów kluczowych w adresie URL jest zawsze brana pod uwagę przez Google. Jeśli użyją tych nazw domen, Twoi konkurenci będą mieli przewagę.
Dlatego nie wahaj się sprawdzić dostępności kilku nazw domen, z ich różnymi wariantami.
Na przykład
- buty damskie
- buty.kobiety
- buty dla kobiet
- buty kobiece
Uważaj jednak, aby nie używać zbyt wielu słów kluczowych z kilkoma kreskami (przykład: buty-damskie-dla-kobiet.pl). Hiperoptymalizacja nazw domen (nadużywanie praktyki Exact Match Domain lub EMD) jest szybko wykrywana przez Google. Z ryzykiem kary za spam.
Różne możliwe strategie
Po zdobyciu nazw domen, możliwe jest zastosowanie kilku strategii:
Kierowanie poszczególnych domen na Twoją główną stronę, poprzez DNS lub stałe przekierowanie (301).
Warto sprawić, by niektóre z posiadanych obecnie domen „pracowały dla Ciebie” np. można: uruchomić bloga, stworzyć stronę do prezentacji nowych produktów, kampanii komunikacyjnej itp.
Jak widać, zakup kilku nazw domen może być opłacalną inwestycją na kilku płaszczyznach, aby wzmocnić swoją pozycję lub zapobiec pojawieniu się konkurencji. Nie ograniczaj się więc do jednej nazwy domeny: myśl szeroko!