Nawet jeśli mówią Ci, że nie jest możliwe osiągnięcie wysokich wyników w pozycjonowaniu, to pamiętaj, że są ludzie, którzy zrobią wszystko, żeby tym mitom zaprzeczyć i pokazać Ci, że SEO dla Twojej strony jest całkiem realne.
Przez większość czasu eksperci SEO są pytani o to, czy potrzebujesz pozycjonowania? Uważam, że SEO jest koniecznością w każdej strategii marketingu cyfrowego. Dlatego chciałem Ci to wyjaśnić krok po kroku.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się:
- czym jest SEO,
- czym są firmy SEO,
- jaki rodzaj usług SEO jest zawarty w każdej umowie SEO,
- jak znaleźć i zatrudnić najlepszą firmę SEO, która spełni Twoje konkretne potrzeby
- jakie pytania powinieneś zadać przed podpisaniem umowy.
Czym zajmuje się firma SEO?
Wielu właścicieli firm ma agencję SEO, wyjaśnijmy samo SEO. SEO to akronim oznaczający search engine optimization – proces poprawy widoczności strony, sklepu w sieci.
Pamiętajmy, że 93% wyszukiwań online zaczyna się od wyszukiwarki, a 47% osób kliknie na jedną z trzech pierwszych na liście. Dlatego SEO jest tak ważne dla każdego biznesu. W końcu, jeśli nie jesteś widoczny w wyszukiwarkach, to tak jakbyś nie istniał.
A co z agencjami SEO?
W większości przypadków można je podzielić na dwa ogólne typy: black-hat SEO i white-hat SEO. Eksperci White-hat SEO zwiększają rankingi wyszukiwania za pomocą analityki. Black-hat SEO, stosują techniki nie do końca akceptowane przez google. W rzeczywistości, taktyka black-hat może doprowadzić do całkowitego bana od wyszukiwarki dla Twojej strony.
Przyjrzyjmy się więc strategiom white-hat SEO. Ogólnie rzecz biorąc, ponad 200 czynników wpływa na strategię w wynikach wyszukiwania (SERP), to takie rzeczy jak:
- kwestia bezpieczeństwa (HTTPS czy HTTP)
- czy Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych
- jak szybko ładują się strony na Twojej witrynie
- czy Twoja strona ma prawidłowy znacznik schema (rodzaj kodu strony internetowej)
- jakość i długość treści Twojej strony
- obecność mediów społecznościowych, które wskazują na Twoją witrynę
- jakość backlinków, które odsyłają do twojej strony
- zoptymalizowane obrazy na twoich stronach.
Oto podstawowe usługi SEO, które powinny być zawarte w umowie
Usługi SEO obracają się wokół czynników wymienionych powyżej. Wiarygodna firma SEO będzie zawierać następujące usługi w typowej umowie SEO:
- analiza struktury i treści strony internetowej, w tym analiza współczynnika konwersji
- analiza off-page online
- optymalizacja kodu i struktury strony internetowej
- optymalizacja treści na stronie
- optymalizacja czynników off-page
Przyjrzyjmy się teraz bliżej każdej z tych usług.
Analiza struktury strony internetowej
Google mówi, że powinieneś projektować swoją stronę dla wygody użytkowników. Strona musi być na tyle dobrze skonstruowana, aby wyszukiwarki mogły ją szybko odczytać. W przeciwnym razie może dojść do tego, że nikt nie znajdzie twojej strony czy sklepu. Przez większość czasu eksperci SEO powinni dbać o następujące aspekty:
Bezpieczeństwo Twojej strony internetowej – HTTP vs HTTPS to poważna sprawa. To dodatkowe „s” na końcu HTTP oznacza, że Twoja strona jest bezpieczna. Nawet jeśli nie przyjmujesz płatności online, to i tak potrzebujesz strony internetowej z https.
Robots.txt – jest to mechanizm informowania automatów o tym, czego nie powinny robić na stronie WWW.
Konfiguracja Google Analytics – To internetowe narzędzie do analizy statystyk serwisów WWW, udostępniane przez firmę Google. Eksperci SEO w ten sposób będą mogli dostarczyć najbardziej znaczące wyniki.
Status zaindeksowany – wyszukiwarki. Te strony pokażą Twój organiczny ruch do Twojej witryny
Błędy strony – są one bardzo niebezpieczne, ponieważ nie można im zaufać. Typowe błędy to zduplikowana treść strony, zduplikowane tagi tytułowe, crawlery zablokowane przez robots.txt, lub 4XX.
Szybkość strony – wyszukiwarki uznają wygodę użytkownika za kluczowe, a użytkownicy są w dzisiejszych czasach bardzo wymagający i niecierpliwi. Dlatego wyszukiwarki są reaktywne.
Sitemap – sitemap XML jest dla wyszukiwarek podstawą do indeksowania.
Meta-elementy – meta-opisy, zduplikowane znaczniki tytułu i współczynnik klikalności. Optymalizacja meta-elementów zwiększa szanse na znalezienie się na wysokich pozycjach SERP.
Analiza treści
Następnie eksperci SEO przyglądają się treściom na Twojej stronie, takim jak zduplikowane treści, brakujące strony, niespójności danych kontaktowych, źle ukierunkowane słowa kluczowe i inne.
Ostatecznie, treść, którą musisz mieć na swojej stronie, jest najważniejszą bronią SEO, jaką posiadasz. To Twoja treść przyciąga odwiedzających i przekształca ich w lead. Eksperci SEO analizują treść na Twojej stronie internetowej i wyłapują wszelkie błędy w niej zawarte.
Analiza off-page
To może być zaskoczeniem, ale w SEO. Wystarczy spojrzeć na branżowe blogi, katalogi online, strony z recenzjami i podobne miejsca. Jeśli jesteś naprawdę popularny i masz doskonałe recenzje, to będzie łatwo o Twoje słowa kluczowe. Jednak, jeśli jesteś małą firmą, trudno będzie uplasować się wysoko – bez względu na to, jak dobry jesteś.
Dlatego eksperci SEO sprawdzają również, co o Twojej marce słychać w sieci. Na przykład, jeśli pojawią się negatywne recenzje, eksperci SEO pokażą Ci, jak można to zmienić.
Aby to zrobić, agencje SEO patrzą na lokalizacje, stworzoną responsywną stronę internetową, dostępność dla urządzeń mobilnych, treści dostępne na Twojej stronie internetowej, frazy kluczowe.
Optymalizacja struktury witryny
SEO przygląda się też bliżej Twojej stronie i pomaga Ci prześcignąć lokalnych konkurentów. Po pierwsze, zastanawiają się, czego szukają użytkownicy i potencjalni klienci.
Następnie, dobrym pomysłem jest oczyścić kod, aby upewnić się, że strona działa płynnie i szybko. Dobrym pomysłem jest również poradzenie sobie z błędami. Google może mieć crawls witryny. Zespoły SEO zazwyczaj dodają sitemapę XML, aby pomóc crawlerom Google. Wreszcie, zespół jest w stanie płynnie przejść z jednej strony na drugą.
Optymalizacja treści witryny
Aby konsekwentnie napędzać nowy ruch, musisz dodawać nowe treści na swojej stronie. Zespoły SEO mogą Ci w tym pomóc, przepisując zduplikowane treści i umieszczając słowa kluczowe w tytułach stron, aby spełniały utarte wymagania.
Dzięki temu będziesz w stanie uzyskać lepsze efekty, jeśli dodasz dobrze napisaną, unikalną i bogatą w słowa kluczowe treść. Sprytnie jest dodać nowe obrazy, zmienić kolory i sformatować tekst, aby zwiększyć konwersje.
Co z optymalizacją off-page ?
Oto, co zespoły SEO prawdopodobnie mogą zrobić. Użyją one lokalnej taktyki SEO, aby zwiększyć pozycję w wynikach wyszukiwania dla lokalnych terminów. Będą również przeglądać konkurencję dla Twojej firmy. Będą weryfikować, czy wszystko jest pewne, że informacje są dokładne.
Inteligentne zespoły SEO patrzą również na niekonkurencyjne blogi w podobnych branżach.
Kiedy warto zatrudnić firmę SEO?
Jeśli nie jesteś pewien czy twoja strona internetowa przyczynia się do zwiększenia dochodów oraz jest mało widoczna w wyszukiwarce, warto wynająć sprawdzoną agencję SEO. Pamiętaj ze pozycjonowanie strony czy sklepu pomaga rozwijać biznes i znajdować nowo poszerzone rynki. Jeśli chcesz wiedzieć więcej? – Zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami. Wiec o tym, że dobre, SEO pomaga wyprzedzić konkurencję w wyszukiwaniu różnych firm.
Jak wybrać firmę zajmującą się SEO?
To doskonałe pytanie, ponieważ jest to długoterminowa decyzja i godna zaufania firma to spore wyzwanie. Przecież nie chcesz współpracować z firmą, która używa technik SEO black-hat, które mogą zagrozić Twojej pozycji w wyszukiwarkach prawda?
Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie firmy SEO są w stanie zrealizować wszystkich danych obietnic. W rzeczywistości, jeśli spotkasz się z firmą, która obiecuje podwoić swój ruch i obieca Ci w ciągu 2 miesięcy wskoczenie na 1-2 miejsce w wyszukiwarce, to wiedz, że jest to rodzaj nielegalnej, zastrzeżonej metody, wówczas zrobienie dobrze SEO stanie się nie niemożliwe.
Praktyki, na które należy uważać
Jeśli ekspert SEO promuje konkretne wyniki w określonym czasie, możesz mieć kłopoty. Ogólnie rzecz biorąc, agencje, które zapewniają Cię, że szybko znajdziesz się wysoko w wyszukiwarce, w rzeczywistości kupują bezwartościowe linki, używają bezwartościowej treści, a nawet podszywają się pod konkurencyjne firmy.
W niektórych przypadkach, te techniki mogą „działać”. Ale problem polega na tym, że nie będą one działać dla ciebie długoterminowo, ponieważ są w sprzeczności z wytycznymi Google. I za każdym razem, gdy Google wykryje taki proceder odbije się to na Twojej stronie czy sklepie. Nie ma co ryzykować i należy wejść we współpracę z taką agencją SEO, która jest uczciwa oraz przedstawia jasne i przejrzyste warunki w kwestii technik jakie stosuje.
Oto co musisz zrobić zanim wybierzesz firmę SEO przed podpisaniem umowy
Zanim zatrudnisz firmę SEO lub konsultanta, musisz zadać im kilka pytań:
Jak często będziemy w kontakcie i w jaki sposób?
- Jaki jest proces, który zamierzasz wykorzystać?
- Czy będę miał pełny dostęp do mojej strony i jej konta analitycznego?
- Czy dajecie jakieś gwarancje?
- Co, jeśli zdecyduję się na rezygnację?
- Jakie są opłaty i opcje płatności?
- Jak stworzyć odpowiedni budżet dla mojego projektu?
- Czy kiedykolwiek pracowaliście z firmami, które są podobne do mojej?
Jeśli dostałeś odpowiedzi na w/w pytania to możesz być pewny, że ta firma jest godna zaufania, możesz mieć pewność, że współpracujesz z firmą, która pomoże Ci zwiększyć obroty w Twojej firmie dzięki wysokiej widoczności w wyszukiwarce.
Najważniejszy wniosek
Decydując się na inwestycję w kampanię SEO, musisz wiedzieć, co robić. Chcesz, aby Twoja marka była odzwierciedleniem Twojej firmy: wiarygodna, godna zaufania i odnosząca sukcesy. Jeśli jesteś zainteresowany budową strategii szytej dla Ciebie skontaktuj się z nami i bądź jednym z wielu zadowolonych klientów.
Jeśli masz jakieś pytania dotyczące SEO, zrobienia strony czy sklepu internetowego, nasza Agencja wychodzi naprzeciw wszystkim Twoim potrzebom. Będziemy bardzo szczęśliwi, jeśli nam zaufasz.