8 powodów, dla których warto przeprojektować swoją stronę internetową

Ogólnie mówi się, że strona internetowa staje się nieaktualna po 4 lub 5 latach. Starzejąca się strona internetowa może już nie spełniać potrzeb firmy, oczekiwań internautów i wyszukiwarek. Dlatego strategiczne jest jej uaktualnienie, aby oferować funkcjonalną, nowoczesną i unikalną stronę.

Decyzja ta nie jest jednak prosta. Wymaga to wiele pracy i musi przynosić realne korzyści firmie.

Oto 8 powodów, które mogą pomóc określić, czy strona internetowa potrzebuje redesignu.

1- Grafika strony jest przestarzała

Przeglądając strony internetowe konkurencji, możesz odnieść wrażenie, że Twoja strona jest przestarzała graficznie, że nadaje Twojej firmie nienowoczesny wizerunek. Niektóre firmy z biegiem lat porzucają swoją stronę. Konieczny jest zatem redesign wizualny. Specjalista od stron internetowych specjalizujący się w redesignach zaproponuje m.in:

  • określenie potrzeb,
  • nowy układ,
  • integracja graficzna,
  • rozwój,
  • dodanie treści,

2- Strona nie jest dobrze pozycjonowana w wynikach wyszukiwania

SEO, zwane również naturalnym odsyłaniem, musi być tematem poruszanym od pierwszych etapów tworzenia lub przeprojektowywania strony. Jeśli tak się nie stało, to prawdopodobnie istnieje jeszcze wiele rzeczy do optymalizacji, które można wprowadzić na stronie w celu poprawy pozycji słów kluczowych w wyszukiwarkach.

Istnieją proste rozwiązania poprawiające naturalne kierowanie strony (optymalizacja tagów tytułowych i meta opisów), ale czasami konieczne będzie rozważenie cięższych środków. Dzieje się tak dlatego, że SEO jest częściowo związane z technicznym działaniem strony. W efekcie źle skonstruowana strona będzie mocno karana przez Google. Przeprojektowanie może być zatem naprawdę korzystne dla Twojej firmy.

3- Struktura strony nie odpowiada już potrzebom

Oprócz tego, że strona nie spełnia już oczekiwań użytkowników, przestarzała nie spełnia również potrzeb firmy. Firma ewoluuje w czasie i jej produkty lub usługi prawdopodobnie również ewoluowały.

Aby rozwiązać ten problem, konieczna jest analiza i przeprojektowanie struktury i zawartości strony. Strona z nieaktualną treścią tworzy lukę pomiędzy dyskursem handlowym firmy a postrzeganiem jej przez klientów.

4- Strona nie dostosowuje się do formatów mobilnych

Strona jest funkcjonalna na komputerze, ale nie wyświetla się dobrze na urządzeniach mobilnych? Dziś ponad połowa użytkowników przegląda Internet z telefonu lub tabletu, a trend ten rośnie z roku na rok. Niezbędne jest zatem zaoferowanie użytkownikom wersji strony dostosowanej do obsługi mobilnej, aby zagwarantować im dobre doświadczenia, niezależnie od formatu ekranu, na którym wyświetlają stonę. Z tej rady korzysta również amerykański gigant Google, który w wynikach wyszukiwania przyznaje większą rangę stronom internetowym zaprojektowanym tak, aby oferowały strony responsywne dostosowane pod użytkownika.

5- Stronie brakuje funkcjonalności

Aby strona była skuteczna, należy więc popracować nad aspektami graficznymi, technicznymi, referencjami i responsywnością. Jednak, aby osiągnąć wyznaczone cele i zmaksymalizować wydajność, strona musi zawierać również praktyczne funkcje, które oprócz oferowania przyjemniejszych doświadczeń dla użytkowników, mogą umożliwić wyróżnienie się na tle konkurencji. Są to na przykład blog, formularze kontaktowe, strona w różnych językach, tworzenie prywatnej przestrzeni osobistej lub w przypadku strony e-commerce, śledzenie zamówień.

6- Bezpieczeństwo strony pozostawia wiele do życzenia

Jeśli strona internetowa nie jest regularnie prowadzona, bardzo prawdopodobne jest, że pewne elementy nie będą już aktualne. Ryzyko polega na tym, że witryna spowolni, będzie miała błędy, które zaszkodzą korzystaniu użytkownika lub luki w zabezpieczeniach, które mogą być krytyczne dla integralności danych firmy lub użytkowników witryny. Przeprojektowanie strony internetowej to właściwy moment, aby zacząć od aktualnej i bezpiecznej strony.

7- Strona jest skomplikowana w administrowaniu

Niektóre strony internetowe są trudne do administrowania z technicznego lub finansowego punktu widzenia, jeśli dostawca usług internetowych pobiera opłaty za wszelkie modyfikacje żądane przez klienta, za zwykłą zmianę tekstu lub umieszczenie nowego artykułu na blogu to warto się zastanowić.

Brak kontroli nad treścią to dobry powód, aby przeprojektować swoją stronę internetową. Chodzi o to, by zostać przeszkolonym przez agencję, by móc samodzielnie zarządzać treścią swojej strony. Na przykład CMS WordPress oferuje bardzo intuicyjny interfejs administracyjny, który jest łatwy do opanowania.

8- Doświadczenie użytkownika i współczynniki konwersji nie są zoptymalizowane

Projektowanie UX/UI to „obowiązek”, który w ostatnich latach stał się bardzo popularny. Chodzi o optymalizację wrażeń użytkownika na stronie internetowej w celu zwiększenia efektywności strony. Użytkownik natychmiast znajduje poszukiwane przez siebie treści, a firma ostatecznie optymalizuje swoją sprzedaż.

Osiąga się to poprzez różne działania:

  • spłaszczenie struktury drzewa w celu optymalizacji hierarchii stron/informacji,
  • dodawanie wezwań do działania oraz linków,
  • optymalizacja projektu,
  • ustawianie animacji, aby czytanie było przyjemniejsze,
  • poprawa jakości zdjęć i filmów,
  • praca nad tunelem zakupowym dla witryn e-commerce,
  • przerabianie tekstów w celu uzyskania większej jasności
    itp.

Wszystkie te działania będą miały ostatecznie na celu zwiększenie współczynnika konwersji.

Jeśli właśnie uświadomiłeś sobie, że to wszystko co jest napisane w tym artykule dotyczy również Ciebie, być może nadszedł czas, aby skontaktować się z wykwalifikowaną agencją marketingową, która pomoże Ci przeprojektować Twoją stronę internetową.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

Góra strony