Czy chcesz ulepszyć swoją stronę internetową i wyróżnić się z tłumu? Jeśli odpowiedź brzmi tak, czytaj dalej, aby poznać nasze najlepsze wskazówki, które pozwolą Ci w pełni wykorzystać Twoją cyfrową strategię marketingową.
Ogólnie rzecz biorąc, użytkownik online spędzi mniej niż 5 sekund na Twojej stronie:
przykucie jego uwagi to zupełnie inna historia. W dzisiejszych czasach każdy może mieć stronę w Internecie, ponieważ jest to dom dla wszystkich. Jednak, każda strona różni się od siebie, musisz zwrócić szczególną uwagę na pewne aspekty, jeśli chcesz uplasować się wyżej w SERP.
Strona internetowa nie może odnieść sukcesu tylko dzięki ograniczeniu się do pewnych aspektów, takich jak content marketing czy web design. Istotne są tu również inne czynniki, takie jak user experience czy mobile-friendliness. Innymi słowy, Twoja strona musi być w stanie przekazać właściwy komunikat do właściwej grupy odbiorców. Posiadanie planu działania jest niezbędne, dlatego poniżej przedstawiam 5 najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić na swojej stronie internetowej.
Skup się na wezwaniach do działania (CTA)
Czego szukają potencjalni klienci na stronie internetowej? Cóż, prawda jest taka, że w wielu przypadkach nie wiedzą. W związku z tym nie będą też wiedzieli, które strony na Twojej witrynie powinni sprawdzić. Istotne jest więc, aby zaoferować swoim odbiorcom opcje lub przyciski Call to Action. W ten sposób poprowadzisz ich przez swoją stronę, przedstawiając im swoją ofertę lub produkty.
Przykładami wezwań do działania mogą być zakładki „Czytaj więcej”, „Dołącz do naszego kursu online” lub „Pobierz nasz najnowszy kurs online”.
Jeśli chcesz zaoferować odwiedzającym dodatkowe wsparcie, dodaj na swoją stronę główną chatboty i asystentów online. Aplikacje te są w fazie rozwoju, zwłaszcza od czasu, gdy kryzys COVID-19 uderzył w sektor detaliczny. Chatboty są zbudowane na bazie tekstu i głosu dzięki sztucznej inteligencji, mają zdolności konwersacyjne i są wrażliwe na kontekst. Im bardziej spersonalizowana będzie rozmowa z chatbotem, tym bardziej zwiększysz wrażenia użytkownika.
Ikona chatbota
Dodaj sekcję dotyczącą recenzji i referencji klientów
Jednym z najważniejszych czynników dla strony internetowej jest jej poziom wiarygodności i świadomości. To oczywiste, że masz już długą listę klientów i klientów machających do Ciebie, ale musisz upewnić się, że SERP o tym wie. Tutaj właśnie recenzje odgrywają rolę w obrębie Twojej strony. Wystarczy dołączyć do jednej z najbardziej popularnych aplikacji, takich jak TrustPilot lub Glassdoor. Oba mają bardzo łatwy do nauczenia się interfejs użytkownika i nie obawiają się złych recenzji!
Nie zapomnij o E-A-T
W sierpniu 2018 roku Google rozwinął jedną ze swoich głównych aktualizacji Core, zwaną The Medic Update, która przede wszystkim wpłynęła na rankingi organiczne dla stron internetowych dotyczących zdrowia, fitnessu i medycyny. Ta aktualizacja upewnia się, że jakościowe, autorytatywne i eksperckie treści są dobrze pozycjonowane w ramach SERPów.
Jak wstać po tej karze od Google?
Pierwszym krokiem jest naprawienie swoich E-A-T (Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness). Czynniki E-A-T można znaleźć w Google’s Search Quality Guidelines i odgrywają one bardzo ważną rolę w tym, jak Google ocenia Twoją stronę. Zgodnie z wytycznymi Google dotyczy to tych stron, które można uznać za YMYL (Your Money, Your Life), ponieważ „mogą potencjalnie wpłynąć na przyszłe szczęście, zdrowie, stabilność finansową lub bezpieczeństwo danej osoby”. Dotyczy to wszystkich tych stron związanych ze zdrowiem, prawem, polityką, finansami, wiadomościami itp. które są najbardziej dotknięte przez ten algorytm. Po zidentyfikowaniu strony jako mającej korzystny cel, jej „ocena” E-A-T jest traktowana jako treść YMYL lub nie YMYL. Zawartość nie YMYL nie musi mieć takiej samej surowości jak zawartość YMYL.
Jeśli Twoje strony internetowe są treściami YMYL, musisz zwrócić szczególną uwagę na jakość tworzonych przez siebie treści, jeśli chcesz zająć wyższą pozycję w SERPach
Dodaj takie tematy, których nie używa Twoja konkurencja
Robienie analizy konkurencji zawsze było strategią top wins, aby uplasować się wyżej w SERP. Możesz skorzystać z wielu darmowych narzędzi, aby znaleźć te tematy lub słowa kluczowe, których Twoi konkurenci nie używają i wykorzystać je.
Jednym z tych narzędzi jest The Hoth: możesz go używać za darmo i ma wiele opcji, aby sprawdzić te kluczowe aspekty, na które Ty zapomniałeś spojrzeć.
Analiza luk w słowach kluczowych, to słowa kluczowe, które twoi główni konkurenci używają.
Dodaj sekcję często zadawanych pytań (FAQ)
Ponieważ wielu użytkowników tak naprawdę nie wie, czego szuka, musisz zaoferować im wszystkie informacje, które masz. Za każdym razem, gdy ktoś skorzysta z wyszukiwania, wyszukiwarka sprawdza wszystkie te informacje, które ma w swojej bazie.
Tutaj swoją rolę odgrywają dane strukturalne: kiedy Google próbuje połączyć wszystkie zebrane dane, aby odpowiedzieć na te pytania, które zadają użytkownicy. Musisz zwrócić uwagę na wszystkie informacje, które wyświetlasz online (kontakty, strony społecznościowe itp.). Dodanie sekcji często zadawanych pytań na swojej stronie pozwoli Ci poprawić wrażenie użytkowników.